CÚMUL DE MISSATGES

Aquesta activitat ha estat pensada per al Cicle Superior.

• Objectius
    De l'àrea de llengua
    Ser conscients de la varietat de formats en què ens pot arribar un missatge.
    Valorar la capacitat de comunicació inherent a cada format.
    Ser conscient de les capacitats i coneixements del receptor en quant a l'eficàcia del missatge.
    Buscar formats alternatius a un mateix missatge.
  • De l'area d'educació visual i plàstica
    Veure com una imatge pot substituir un missatge textual sense pèrdua d'informació.

Competències bàsiques TIC-EA relacionades
Descobrir els diferents significats que es poden atribuir a una mateixa imatge.
Veure les relacions que s'estableixen entre el text i la imatge que l'acompanya.
Tenir domini d'ús bàsic de la càmera fotogràfica.
Ampliar les funcions del programari de retoc digital d'imatges.
Saber escanejar imatges.

Descripció de l'activitat
Disposem d'un bon nombre de sobres en els que hi ha escrit (o donat a entendre) el mateix missatge: "La Marta està contenta"

Donem un sobre a cada alumne perquè ho miri, individualment, i provi de retenir tots els detalls per a explicar-ho als altres. Val a dir que no tots entendran el missatge completament. Al cap d'un minut els demanem que tornin a guardar el missatge al sobre.

En grups de quatre o de cinc han d'explicar a la resta de companys quin missatge contenia el sobre. Els que no ho havien entès de seguida arribaran a la conclusió que el seu els informava del mateix. Ja que tots tenen el mateix missatge hauran de ressaltar les diferències a la resta de companys.

Quan tots els alumnes han explicat el seu missatge, es poden ensenyar els diferents exemplars. La proposta següent és veure si se'ls acut alguna altra manera de fer arribar el mateix missatge.

Si troben maneres alternatives l'han de realitzar. Si en general no se'ls acut altres maneres, es pot acabar l'exercici decidint un missatge nou entre tots i que cadascú el realitzi imitant el procediment que més li hagi agradat, o el que veuen possible de reproduir.

En tot cas, es poden tenir les instruccions que s'han seguit per a realitzar cada missatge per si volen arribar a reproduir-lo i els manquen coneixements tècnics al respecte.

Cliqueu per accedir a la plantilla de 16 missatges.

Càndid Miró.
CEIP de Saus-Camallera. ZER Tramuntana