RECORREGUTS

Amb aquesta activitat volem explicar un recorregut per l'escola amb imatges.

Nivells

Educació infantil, P4.

• De l'àrea de matemàtiques:
    Saber per on s'ha de passar per anar a un lloc concret de l'escola.
    Ser conscients dels girs que fem en un desplaçament i representar-los sobre el paper.
    Saber trobar punts de referència per orientar-nos.
    Ordenar les imatges d'un recorregut per l'escola fet prèviament.
    Identificar els llocs on hem fet un gir.
    Diferenciar pujar i baixar escales.
  • De l'àrea d'audiovisuals-TIC:
    Elaborar el guió visual del recorregut com a pas previ a la realització de les fotografies.
    Saber-se col·locar la corretja de la Mavica penjada al coll.
    Agafar la càmera correctament i mantenir-la quieta mentre es fa la fotografia.
    Saber localitzar el disparador i fer-lo servir un cop trobat l'enquadrament.

Competències bàsiques TIC-EA relacionades

Produir missatges audiovisuals utilitzant la fotografia.
Començar a diferenciar entre el món real i les imatges que el volen representar.

Descripció de l'activitat

Proposem als alumnes que es pensin un lloc de l'escola per anar, i què hi podem anar fer. En aquest cas hem escollit anar a veure els peixos que hi ha a l'entrada .

Fem el recorregut tot fixant-nos molt bé per on passem i els girs que fem.

Un cop hem tornat a la classe parlem dels llocs per on hem passat, què hem vist, què hem fet,... És important l'ordre de la narració del recorregut. Decidim quines fotografies haurem de fer, des d'on, perquè quedi molt clar el recorregut que hem fet i, també, qui les ha de fer.

Fem els dibuixos d'allò que hauran de ser fotografies (guió visual) tenint en compte les vegades que girem, si pugem o baixem escales,...

Fem totes les fotografies que hem decidit prèviament i seguint l'ordre del guió.

Mirem les fotografies a l'ordinador per veure com han quedat i si ens cal repetir-ne alguna.

Amb les fotografies impreses, les ordenem entre tots els nens i nenes del grup de treball, expliquem el recorregut i pensem de quina manera podem representar els girs i el pujar/baixar escales. Dibuixem aquests símbols.

Col·loquem els símbols que representen el gir, pujar i baixar escales en aquelles fotografies que correspon.

Tornem a fer el recorregut tenint en compte les instruccions que acabem d'elaborar per saber si és correcte. En cas contrari fem les modificacions que cal.

Adaptacions de l'activitat a altres nivells

Amb alumnes de primària es podria complementar l'activitat treballant la interpretació de plànols i representant el recorregut sobre el paper.
Enlloc d'utilitzar la càmera fotogràfica, es podria fer el recorregut en vídeo.

Valoració de l'experiència
Ha estat una activitat que ha funcionat molt bé i pensem que s'adapta als diferents nivells dels alumnes del grup. Han necessitat ajuda a l'hora d'ordenar les fotografies però cal pensar que n'hi havia més de 13.
Pensem que també és adequada per P5 ja que els alumnes tenen un més bon domini de les nocions espacials.

Alba Abulí, Dolça Vert, Cristina Vilà.
Ceip Puig d'Arques
Cassà de la Selva