La casa d'en Pere. Editem un conte!
Desenvolupament de l'activitat

Confecció del material inicial

Les dues tutores del cicle vam escollir un llibre il.lustrat per la Fina Rifà que s''adeqüés a les característiques i competències dels nostres alumnes. El llibre escollit fou «La casa d'en Pere».

Vam confeccionar dos llibres a partir del conte original:

• El conte imatge: hi havia les il.lustracions originals i el text estava tapat.
  • El conte text: hi havia el text original i les imatges estaven tapades.

Els nens i nenes de segon havien de crear el text a través de les imatges del conte. Els de primer, les il.lustracions a través del text.

Imatges originals extretes de «La casa d'en Pere»

Presentació del treball

Es va presentar la proposta de treball a les dues classes.

• Es va presentar el «conte imatges» al grup de segon i col.lectivament vam anar explicant quin fragment podia representar cadascun dels dibuixos. Calia tenir present que al final crearíem un conte amb un fil argumental; per tant, les idees s'havien d'anar enllaçant.
  • Els nens i nenes de primer van fer el mateix procés a través de les pàgines de text. Anaven pensant quin dibuix seria el més adequat tenint en compte no oblidar els elements imprescindibles.

Clica!Clica!