PROJECTE: UN DOCUMENT MULTIMÈDIA

Aquest projecte es concreta en la realització d'un document multimèdia que conté un títol, un text, una imatge fixa, un vídeo, un hipervincle a internet i un so. L'únic objectiu que té el projecte és donar pistes sobre una de les vies més fàcils que tenen els alumnes de rendibilitzar el treball d'edició digital de vídeo (i imatge digital, i so digital...): incorporant aquests recursos en els seus treballs quotidians. Mira't aquest projecte d'exemple:

l

En primer lloc, cal tenir present que el treball de la imatge i so digitals no ha de ser un objectiu en sí: des d'aquestes línies apostem per la transversalitat de l'educació audiovisual, i ens cal tenir molt present que ens cal posar les noves tecnologies de la informació al servei de l'ensenyament, i no al revés.

Per tant, pensem en un projecte dissenyat des del Departament de Socials per alumnes de segon cicle d'ESO que hagin treballat els rudiments de la imatge i so digitals. Posem que saben:

- utilitzar el programa Ms Word com a editor de textos i tot el que representa (alinear, inserir un objecte, fer un títol, escollir i escalonar tipus de lletres...)

- capturar una imatge des d'un CD-Rom o des d'Internet

- digitalitzar la seva veu

- editar vídeo a un nivell molt senzill (capturar, retallar i copiar, animar un títol, substituir la banda de so...)

Es pretén que els alumnes coneguin quins són els aliments més bàsics a nivell mundial. I un cop identificats, que elaborin un document multimèdia amb una estructura determinada: unes dimensions úniques, un títol fet d'una manera determinada (amb el WordArt, per exemple); un text de longitud preestablerta, amb un determinat tipus de lletra, color, interliniat...; una imatge d'unes característiques comunes; un vídeo en format AVI especificant-ne la font (tret d'una enciclopèdia multimèdia, per exemple) i les característiques que escaigui en quant a durada, retolació, efectes, banda de so...); un link a una pàgina relacionada amb l'aliment (de caire culinari, per exemple); i un so que reprodueixi el nom i curs de l'autor/a.

D'aquí es pot generar la producció d'un CD-Rom multimèdia a nivell de departament. No diguis que no pot ser engrescador!

Queda't només amb la idea: aquest document multimèdia pot tenir un sol objecte, o tenir-ne cinc; es pot elaborar en PDF en lloc de fer-ho en Word; també podem pensar en fer un disseny de presentacions amb Powerpoint i editar-ne un vídeo VHS..., i el tema pot ser de qualsevol àmbit (evidentment hi ha temes molt més suggerents que el dels aliments)

Fàcil, no?