ASSOCIACIÓ D'AMICS DE LA PEDAGOGIA TERAPÉUTICA I SOCIAL

(C/. Sant Agustí 3  3r.  2a.  (Entre diagonal i passeig de Gràcia)  Barcelona) 

Fulletó de presentació de l'associació

   

qui som?     què volem?     què oferim?     contacte     un poema

Què és la pedagogia curativa?   Exemple concret d’activitat que s’està realitzant al taller durant aquest curs

Adreces d’informacions a la península   SUBSCRIPCIÓ ELECTRÒNICA A LA NOSTRA ASSOCIACIÓ

 

Qui som?  

?     Els fins de l’associació són:

1.       Vetllar per una vida digna i un desenvolupament integral de les persones amb discapacitat en les diferents etapes de la vida :

a)   Oferir serveis de qualitat d’atenció:

*Permanent (en centres de dia, tallers, residències, pisos tutelats, etc.)

*Puntual (en les pròpies cases dels discapacitats,sortides, en els centres d’esplai,  cases de colònies, etc.)

b)   Les activitats estaran  desenvolupades pel personal amb la titulació adient.

c)   Tenint cura del treball terapèutic, assistencial, educatiu, d’integració social (lleure, esplai, etc.),

2.       Realitzar el compromís per part de tots i totes les sòcies d’una autoeducació i un treball d’equip.

3.       Mantenir una bona relació i coordinació amb altres entitas de finalitats semblants a la nostra.

4.        Oberts a pares, mares, familiars, amics/gues, tutors, professionals i totes les persones interessades que vulguin col.laborar amb aquests fins esmentats anteriorment.  

5.       En queda exclòs tot ànim de lucre.

               Som una associació sense ànim de lucre i les nostres finalitats són les següents:

 

 

què volem?

Volem crear serveis de qualitat per als nostres fills i filles i altres persones discapacitades que ho puguin necessitar , ja sigui centres on puguin assistir-hi durant el dia i anar a  dormir a casa, ja sigui un lloc adequat on puguin ser atesos  durant el dia i la nit .Un espai on puguin viure amb una certa  autonomia  i ser feliços, un lloc on puguin fer un treball adequat a les seves capacitats en diferents tallers...

Un espai on hi hagi uns professionals que puguin atendre puntualment demandes concretes a la pròpia llar o en el mateix  centre, un lloc obert i on les famílies puguin anar de visita i  passar-hi el dia...

Enmig de la natura i aprop d'un petit poble i no massa lluny d'una gran població on puguem tenir els serveis addients: hospitals, botigues, centres comercials,  cinemes, teatres, etc.

 

què oferim?

La possibilitat de crear  i gestionar uns serveis per a les persones discapacitades psíquiques adolescents i adultes, per tal de ser ateses íntegrament, ja sigui en un centre de dia, uns tallers on poder desenvolupar les seves capacitats, uns pisos tutelats on poder passar la part de la jornada, descansant i dormint; o bé ja sigui una residència a temps total, depenent de les circumstàncies de cadascú i de la seva família.

 

contacte

 Per si vols contactar amb nosaltres:

anpega61@hotmail.com

 

un poema

Podria ser que els minusvàlids psíquics

fossin les llavors de guariment

al si de la vida social del nostre temps.

Perquè això fos així, cal prou imaginació

per concebre que ells son tan indispensables como nosaltres.

Ens revelen en el seu ésser

alguna cosa que en ells és més ardent

que en els que ens diem normals.

Això és l'etern de l'ésser humà

l'element infantil que hom troba en tot artista veritable

i que subsisteix en cada un d'ells.

Heus ací les llavors que necessitem avui dia.

Vist sota aquesta perspectiva, el minusvàlid psíquic

no és un ésser sense valor,

aparèix com un do per a la nostra civilització.

Deixem-los actuar, deixem-los expressar-se

per tal de rebre el seu amor

tal com ells rebran el nostre.

de KARL KÖNIG

   

 

Què és la pedagogia curativa? 

La pedagogia curativa i teràpia social de tendència antroposòfica va néixer des del treball conjunt de Rudolf Steiner (filòsof i científic de la primera meitat del segle XIX) amb Ita Wegman (doctora i homeòpata) per tal d’atendre íntegrament a les persones necessitades d’atenció especial que es trobaven ingressades en centres hospitalaris de Suïssa. Actualment té  principalment dues direccions: una per tal de donar suport a la integració dels nens i nois amb dificultats en la normalitat de les activitats escolars i l’altra en la creació de realitats autònomes on els nens discapacitats (amb necessitats particulars) puguin participar en les activitats didàctiques i terapèutiques que recolzin el seu especial procés de desenvolupament. L’art és la gran eina d’aquest procés individual: euritmia curativa, art de la paraula, pintura, música, etc.

 

 Un exemple concret d’activitat que s’està realitzant al taller durant aquest curs:

LA LLANA DES DE L’OVELLA FINS AL FIL

(Taller per a nens/es i joves necessitats de cura especial..)

En el marc de la nostra associació hem organitzat aquest taller, que està dirigit a nens i joves que presenten diferents nivels de discapacitat. Hem començat al mes de maig de 2.003 i de moment tenim una trobada mensual, ja que les nenes que assisteixen a aquest taller van a l’escola d’educació especial i residència.

El treball es basa sobre el procès de la llana, material natural amb moltes qualitats i possibilitats artístico-terapèutiques, també possibilita moltes experiències sensorials. Aquest material natural que es distingeix per ser aïllant, absorbent de la humitat, càlid, llustrós, no inflamable, elàstic, absorbent del so, permet a qui el treballa d’estimular molts sentits, que en aquest tipologia de persones i nens, a vegades no es te massa en compte o no es considera important.

A partir de la llana bruta, acabada de tallar de les ovelles, fins a la realització d’un tapís, els nens ajudats dels mestres passen mitjantçant diverses experiències sensorials: tastos, olor, colors entre d’altres. I així arriben a descobrir tot el procés necessari per a poder utilitzar la llana de les distintes maneres.

La llana es neteja amb aigua i sabó natural, es carda (segons el grau de deficiencia es pot fer el procés amb les mans o amb cardes senzilles).  I es prepara les capes de colors (amb les llanes tenyides amb tints vegetals) , que ens permetin realitzar petits tapissos.

Els mestres que realitzen l’activitat tenen una formació en Pedagogía Waldorf, que bàsicament centra l’atenció en l'ésser humà a tots els nivells.

De moment aquest taller funciona gràcies a l’esforç dels pares i dels mestres voluntaris que inverteixen el seu temps i les energies necessàries per tal que es pugui realitzar.

De cara al futur volem ampliar els horaris i obrir les activitats a altres persones i nens interessats en conèixer aquest material i poder experimentar les moltes possibilitats que ofereix.

 

Adreces d’informacions a la península: 

*Asociación San Juan – Adeje (Tenerife)

*Casa de Santa Isabel

 Apartado,537  São Romão  Seia (Portugal)   http://www.casa-santa-isabel.org/port

*Casa San Rafael – Madrid

*Casa Tobias - Madrid


 

SUBSCRIPCIÓ ELECTRÒNICA A LA NOSTRA ASSOCIACIÓ:

Feu-nos arribar per correu electrònic ( anpega61@hotmail.com ) aquesta fitxa:

DESITJO REBRE INFORMACIÓ :

SER SOCI COL.LABORADOR :

NOM I COGNOMS :

ADREÇA :

 

TELÈFONS DE CONTACTE :

CORREU ELECTRÒNIC :

VULL COL.LABORAR AMB L’ASSOCIACIÓ AMB UNA QUANTITAT DE :             euros

 DOMICILIACIÓ BANCÀRIA :

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

 

SIGNAT :

 

GRÀCIES PER LA TEVA COL.LABORACIÓ!