CEIP MIQUEL
BLEACH Tutor : Anton
Prim Prim
Cicle: Inicial Nivell: 1 |
||||||
AREA:
Coneixement del medi |
UNITAT: El
sistema solar |
TEMPORALITZACIÓ: 25 sessions |
||||
COMPETÈNCIA ÀREA/INTERDISCIPLINAR |
OBJECTIUS |
CONTINGUTS Procediments/Actituds |
Conceptes |
|||
Llengua C. Medi Matemàtiques E. Artística Llengua estrangera (Anglès) |
-Conèixer el nom dels planetes. -Conèixer característiques dels
planetes (anells, llunes,etc). -Fer llistes dels noms dels planetes. -Reconèixer els planetes per la forma i
color i grandària . -Identificar l’univers, com el lloc on
som. -Reconèixer la galàxia “via làctia”,com
el lloc on hi ha el sistema solar . -Escriure noms relacionats amb l’espai
(cometa, lluna, astronauta, meteorit, telescopi, asteroide, coet, crater
,atmosfera, nucli, etc). -Identificar fotografies dels planetes. -Diferenciar les fases de la lluna. -Conèixer el nom de la estrella del
nostre sistema solar. -Exercitar la lectura de frases
referents al treball, en enunciats escrits al paper. -Comptar els satèl·lits de cada
planeta, d’ entre una llista de satèl·lits de tots els planetes. Màxim fins a
vint. -Conèixer vocabulari en anglès de
elements referents a l’espai. |
-Fomentar la descripció, narració i
exposició de temes relacionats amb el projecte. -Ampliar el vocabulari i tenir una
bona entonació. -Comprensió de textos. -Intentar escoltar amb
atenció. -Saber fer un llistat a partir d’un
text general. -Facilitar la lectura. -Elaborar llistes. -Memoritzar noms i escriure’ls. -Intentar millorar la producció
escrita. -Acceptació de escriptura natural. -Estimular la producció escrita. -Llegir en veu alta textos. -Utilitzar mitjans audiovisuals per
fomentar la expressió oral. -Coneixement de la biblioteca de
centre per adquirir autonomia per a la utilització dels seus recursos. -Saber utilitzar diverses fonts
d’informació. -Localitzar, en documents o
materials (fotografies, revistes, llibres, etc) les informacions demanades. -Saber formular preguntes respecte a
la informació recollida. -Establir relacions entre les dades
recollides. -Intentar entendre la cronologia dels
fets estudiats. -Anomenar els planetes del sistema
solar. -Escriure els noms dels planetes. -Descriure el sistema solar: parts,
elements.. -Descriure les fases de la lluna. -.Fer una llista de objectes i elements
relacionats amb l’espai. -Conèixer la història de la exploració de l’espai. -Descriure i repetir els noms dels
satèl·lits més importants. -Reconèixer les diferents grandàries dels planetes del sistema solar. |
-Planeta. -Satèl·lit ,Lluna. -Univers. -Galàxia. -Composició del sistema solar. -Tipus
de planetes. -Vocabulari anglès, sun ,moon, rocket, earth, stars, alien.. -Coet ,enlairament. -Elements de la exploració de l’espai. -Característiques dels planetes. -Rotació terra, lluna, sol. -Fases de la lluna. |
|||
METODOLOGIA |
||||||
ACTIVITATS D’APRENENTATGE I AVALUACIÓ.
MATERIALS |
ACTIVITATS DE REFORÇ/AMPLIACIÓ |
|||||
Com a estratègia organitzativa per
atendre la diversitat i amb l’objectiu de potenciar l’assoliment de les
competències bàsiques per part de tot l’alumnat, el temps curricular és
assignat a l’àrea de llengua catalana , a l’àrea de coneixement del medi (la
resta de sessions) ,i a l’àrea de educació artística sis sessions), i a
l’àrea de llengua estrangera (dues sessions), i a l’àrea de matemàtiques (una
sessió). Treballant en la integració dels continguts de cinc
àrees del currículum: l’àrea de llengua i la de coneixement del medi,com a
principals i la d’educació artística –com a suport– en l’apartat d’observació
de imatges i en la producció del dibuix, i la de matemàtiques i llengua
estrangera com a complement de les altres activitats. Les activitats es faran
en grup de forma general i amb recolzament individual les relacionades amb la
escriptura. La producció final serà recollida en un dossier o projecte individual per a cada alumne. -Dibuixar planetes, satèl·lits.... -Fitxes de treball. -Visionar Tintin: Objectiu la lluna.. -Materials necessaris per elaborar una
carota de extraterrestre. -Llibres de consulta. -Làmines. -Pintures, ceres, estrelles de
purpurina. -Aquarel·les. -Activitats Jclic
“el sistema solar” per al cicle inicial. -Audiovisual sobre el sistema solar -Fer una carota d’un extraterrestre. |
-Sobre les fitxes de treball expressió
escrita. -Consulta de llibres de la biblioteca
sobre l’espai, revistes reporter DOC. -Visió del PowerP
sobre l’espai i els planetes elaborat a classe.. -Activitat Jclic
sobre el sistema solar de aprim@xtec.cat. |
|||||
CRITERIS D’AVALUACIÓ |
REFLEXIÓ SOBRE LA PRÀCTICA |
|||||
-La participació en
les activitats d’expressió. -El coneixement del
vocabulari introduït a les activitats. -La aportació
escrita i la seva ortografia. -La presentació dels
escrits. -Les estructures
morfològiques i sintàctiques. -La consulta
adequada de les fonts d’informació. -La capacitat
d’expressar la informació obtinguda. -La memorització de
fets i noms. -La fidelitat als
detalls en la reproducció de les imatges. -El domini de les
tècniques. -La sensibilitat que
mostra la obra dibuixada. -La cura en acabar les feines. |
-A partir dels resultats obtinguts
cal fer un procés de reflexió i valorar les activitats fetes. -Establir noves propostes o
continuar amb les ja fetes. -El projecte es desenvolupa al llarg del segon trimestre del curs 2008-09. |
|||||
Index:
1.-
Dibuixos coneixements inicials.
2.-
L’espai al còmic.
3.-
La Galàxia.
4.-
Noms i característiques dels planetes.
5.-
El sistema solar.
6.-
Astronautes.
7.-
La lluna.
8.-
Satèl·lits.
9.-
Matemàtiques a l’espai.
10.-
Doble entrada.
11.-Orientació
espacial.
12.-
Disfressa i carota.
13.-Anglès.
14.-Plàstica.
Dibuixos inicials:
-L’espai al còmic
Fitxa
de l’alumne Fitxa
model
-La Galàxia
-Noms i caracteristíques
dels planetes.
Fitxa
de l’alumne Fitxa
model
Fitxa
de l’alumne Fitxa
model
Fitxa de l’alumne Fitxa
model
Fitxa
de l’alumne Fitxa
model
-El sistema solar
-Astronautes
Fitxa
de l’alumne Fitxa
model
Fitxa
de l’alumne Fitxa
model
-La Lluna
Fitxa
de l’alumne Fitxa
model
Fitxa
de l’alumne Fitxa
model
-Satèl·lits
-Matemàtiques a l’espai
Fitxa
de l’alumne Fitxa
model
Fitxa
de l’alumne Fitxa
model
-Doble entrada
Fitxa
de l’alumne Fitxa
model
-Orientació espacial
Fitxa
de l’alumne Fitxa
model
-Disfressa i carota
-Anglès
Fitxa
model
-Plàstica