ENTREVISTA A ALBERT VITRIÀ, DIRECTOR DE L’I.B. BELLVITGE

Juan Alberto: Hola, estem aquí per entrevistar Albert Vitrià, el director del centre.

Quin any va arribar a aquest institut, i quina impressió li va donar?

Albert Vitrià: Vaig arribar a l’institut fa cinc anys i la impressió o el record que tinc és molt agradable; recordo que hi havia l’Encarna Mateu de directora, i que des del primer moment, tant per part de la Junta Directiva com dels propis companys, i fins i tot dels alumnes, vaig sentir-me molt ben acollit, fins al punt que al cap d’un any ja feia tasques de col·laboració amb la Junta Directiva i ara farà ja aquests 5 anys; i ja és el segon any de director.

Juan Alberto: Quins requisits es necessiten per assolir el càrrec de director?

Albert Vitrià: Jo el que diria és que més que requisits fan falta ganes de treballar, intentar relacionar-se amb el professorat, l’alumnat i, repetiria, moltes ganes de treballar.

Juan Alberto: És complicat compaginar l’ensenyament amb la direcció del centre?

Albert Vitrià: A vegades penses: "tant de bo no tingués aquesta classe que em parteix la feina i el ritme que estic assolint en aquest moment", però de totes maneres també penso que si no féssim cap classe arribaria un moment que ens allunyariem massa del que és la funció docent com per saber els problemes reals que tenen els companys, els alumnes i els pares, fins i tot.

Juan Alberto: Se sent ajudat en la seva tasca de director?

Albert Vitrià: La veritat és que no tinc cap motiu de queixa, tot el contrari. Per part dels alumnes a vegades hi ha massa comprensió i tot. No arribo sempre a l’hora a classe, i sempre han estat comprensius en aquesta errada meva de tenir coses a fer i no poder ser prou puntual. Per part dels professors he de dir el mateix, no tinc cap motiu de queixa, al contrari, sempre m’he sentit ben acompanyat. Per desgràcia no puc dir que tota la gent que m’ha acompanyat encara sigui al centre; alguns ja han desaparegut i no voldria deixar d’esmentar en aquest moment el nostre company Sergio Manzano com a símbol de tots aquells que ens han deixat i que, en el seu cas ha estat aquest any. Per part del personal d’administració i serveis, el mateix, una relació amb els seus alts i baixos, però en general és satisfactòria. I finalment també diria que per part de l’Ajuntament i en la filgura del regidor dels districte, Antonio Bermudo, doncs, només tinc un capítol d’agraïments per tota la tasca que fa pel bé de l’institut i el molt que em facilita a mi i la nostra Junta Directiva, en general, la nostra tasca.

Juan Alberto: Gràcies per l’entrevista i adéu.