(Esteu escoltant "Fame", que dóna títol a la pel.lícula)

El director de Fama (1980) fou Alan Parker i fou interpretada per actors novels, o poc coneguts, com Albert Hague, Boyd Gaines, Irene Cara, Steve Inwood, Antonia Franceschi, Laura Dean, Lee Curreri, Tresa Hughes, o Gene Anthony Ray (el cèlebre Leroy Johnson).

Classes semse descans, i molt d'esforç, és el que garanteix l'Escola Superior d'Arts de Nova York. Fama i triomf és el que musquen els músics, actors i ballarins que hi estudient. Aquesta pel.lícula és una explosiva combinació de música i ball electritzant, que la converteixen en un dels musicals memorables de la seva generació. L'argument gira entorn d'una sèrie d'alumnes i professors de l'Escola, amb més o menys dots per a l'art, i amb molts problemes socials , familiars o psicològics, i les relacions sentimentals que establexen entre ells, fins que , a algú, li arriba la fama.

El director, Alan Parker (Evita, L'Exprés de Mitjanit) ens narra la història de vuit adolescents plens de talent, interpretats per la guanyadora d'un Òscar, Irene Cara, per Gene Anthony Ray i per Lee Curreri (que també van actuar en la sèrie de TV). Nominada a sis Òscars de l'Acadèmia, Fama va guanyar el corresponent a la seva magnífica banda sonora i el de la cançó original que dóna nom a la pel.lícula .

És un musical modern, netamente novayorquès, plagat de cançons i balls discotequers, però hi ha crítics que no li perdonen els seus Òscars, sobretot el de la BSO, tenint en compte la categoria de les seves competidores.

El gran èxit del film va fer que la història passés a ser una sèrie de televisió el 1982, que es va mantenir en antena durant cinc temporades, arribant a aconseguir nou premis Emmy.