(Esteu escoltant "You are the one that I want", de la pel.lícula)

Dirigida per Randal Kleiser el 1978, Grease es va convertir en un fenomen de masses, tot i que la pel.lícula era ensucrada i engominada. Té una estètica dels anys 50 i ambient de clàssic institut de secundària nord-americà de l'època daurada del rock and roll.

Els dos protagonistes s'han conegut a la platja i s'han enamorat, però l'inici del nou curs escolar els ha de separar per sempre. No saben que es tornaran a retrobar a Rydell Hight, on Travolta és el rei dels fatxendes i ella acaba d'arribar, nova, pura i innocent.Una sèrie d'esdeveniments, la transformaran en una mena de mata-hari rockera i així podrà recuperar el seu amor.

El 1980 es va produir la darrera representació de Grease, el musical més llarg de Broadway, després de vuit anys, 3.388 representacions i vuit milions de dólars de taquilla. La primitiva obra de teatre fou escrita per Jim Jacobs i Warren Casey, però uns productors la van dur al teatre Eden de Nueva York, el 1972. La pel.lícula, feta sis anys després, va recaptar 50.000 milions de pessetes. La seva Banda Sonora porta venuts 20 milions de discos.

John Travolta , en el rol de Danny Zuco , va consolidar el seu prestigi com a l'actor més versàtil i amb més magnetisme de la dècada, un any després de Febre del dissabte al vespre. L'estrella de la cançó, Olivia Newton-John, feia el seu debut cinematogràfic en el rol de la ingènua "Sandy", tot i tenir ja algunes arrugues. La resta del repartiment és senzillament impressionant , especialment els components del grup de T-birds, i les components del grup Pink Ladies. Després hi ha una sèrie de velles glòries del cinema dels anys 40 i 50 (la vampiressa Joan Blondell, el còmic Sid Caesar, el cantant Frankie Avalon o la tot terreny Eve Arden).

L'argument és el típic de "noi troba noia, noi perd noia, noi recupera noia", però està ple de cançons enganxoses, molts balls acrobàtics i tonelades de nostàlgia dels anys 50.

Tot i això, la pel.lícula fou rebuda amb fredor per part de la crítica, perquè els semblava una comedieta de platja, i no pas una mena de Rebel sense causa musicat, i perquè desvirtuva l'esperit d'una època, on el grup d'adolescents suposava un substitut de la família. A més, la música disco , que dominava els anys 70, va tenir la culpa que les cançons sonessin a música barata , sobretot perquè es van compondre noves cançons expressament per la pel.lícula, tan falses com l'exagerada estètica cridanera i el modelet escanyat que llueix Olivia a l'escena final.

Per descomptat, la pel.lícula va originar una moda d'admiradors de la parella Danny/Sandy en discoteques i concursos de ball, àlbums de cromos, fotonovel.les, texans, etc.