(Esteu escoltant Hello Dolly, que dóna títol al film)

Sota la direcció del famós Gene Kelly i amb les cançons de Jerry Herman , Hello Dolly va ser produït per Ernest Lehman i Louis Armstrong . Els seus intèrprets principals són molt coneguts: Barbra Streisand (Dolly Levi), Walter Matthau (Horace Vandergelder), Michael Crawford (Cornelius Hackl), Louis Armstrong (Louis, director orquestra).

La història d’una matrimoniera i els seus estratagemes per solucionar els problemes d’una jove parella i alhora aconseguir un marit que li garanteixi el futur està considerada la millor pel·lícula dirigida i no interpretada per Gene Kelly. És un exemple de musical on predomina la cançó per damunt de la coreografia. La prodigiosa veu de Barbra Streisand, el sentit de l’humor de Walter Matthau i la inoblidable presència de Louis Armstrong fan que sigui una pel·lícula inoblidable.

Barbra Streisand és Dolly, una irresistible celestina que no es detindrà fins assegurar el seu futur amb el més ric comerciant de la ciutat (Walter Matthau),en el Nova York de principis de segle. La seva principal afició és arreglar la vida als altres, però ella és qui s'enamora de Vandergelder . Per a conquerir-lo comença a teixir una xarxa d'embolics amorosos on es veuen implicats ella mateixa, ell, els seus empleats, una dona que fa barrets i el seu ajudant.

El film és una adaptació d'un musical de Broadway de gran èxit, que ja havia tingut una versió el 1958, titulada "La casamentera". Gene Kelly va escollir com a protagonista una Barbra Streisand que, malgrat la seva joventut, va passar per davant de veteranes com Carol Channing (la protagonista de l'obra teatral) o Julie Andrews.

El seu company de repartiment va ser Walter Matthau i degut al fort caràcter d'ambdós es diu que en el rodatge van saltar espurnes i fins i tot, en una ocasió, Matthau va arribar a dir-li a ella que en "un dels seus pets hi havia més talent que en tot el seu cos".

Malgrat aquests incidents, Kelly va aconseguir acabar el musical, que té alguns dels números més inoblidables del gènere, sobretot el que dóna títol al film , on apareix el trompetista Louis Armstrong, escenes del qual podeu veure aquí sota: