Hi ha una alegria de viure,
un dinamisme a Cantant sota la pluja,
que fan, d'aquesta pel.lícula , la quintaessència
del cinema musical de l'etapa d'or. La pel.lícula, a més,
inclou un munt de seqüències basades en les experiències
dels treballadors de la MGM, en la tasca de fer cinema musical:
les escenes dels professors de dicció, l'accidentat rodatge
primitiu amb so directe, la frustrada "preview" , etc.
signifiquen una mena de documental sobre el pas del cinema mut
al sonor al Hollywood de l'època.
La coreografia i la direcció
es fan conjuntament entre Stanley Donen i Gene Kelly, que procuren
treure el musical del teatre i adaptar-lo a la vida quotidiana,
en un context de lògica i versemblança narratives.
Juntament amb Kelly, també hi actuen Donald O'Connor, una
joveníssima Debbie Reynolds, i la gran ballarina Cyd Charisse.
Amb ocasió d'una
estrena en el Teatre Xinès de Hollywood, el 1927, la popular
estrella de cine, Don Lockwwod, evoca els seus inicis com artista
de vodevil. Després de conèixer una guapa corista
amb aspiracions d'actriu, Kathy, la nova pel.lícula de
Don,que actua amb una estrella femenina de veu estrident, Lina
Lamont, titulada "El cavaller duelista", es converteix
en una pel.lícula parlada. El fracàs estrepitós
de la "preview" inspira la idea de transformar-la en
un musical, "El cavaller ballarí", on Kathy doblarà
la veu impossible de Lina. Després de frustrar les martingales
de Lina, Don converteix a Kathy en una estrella del cinema.
Hi ha diversos números
històrics: el "Make a laugh" , que és
un acrobàtic "tour de force" de comicitat frenètica,
cantat per Donald O'Connor; "You are my lucky star"
, cantada en un escenari buit i melancòlic; "Broadway
Melody" per al clímax, aconseguit després d'un
mes d'assajos i dues setmanes de rodatge; i, evidentment, la cançó
més recordada de la pel.lícula: "Singin'in
the rain" , on Kelly, enamorat i feliç, balla sota
un aiguat, combinant humor i amor, alegria i tècnica, per
acabar convertint aquesta pel.lícula en una de les 100
millors de totes les èpoques, segons moltes acadèmies
i revistes de cinema.