Ulls de pantera

INTRODUCCIÓ A LA TRAMA LITERÀRIA
Ulls de pantera és una novel·la curta amb un personatge central: un adolescent i el seu entorn immediat (la família i els amics). El desenvolupament de la trama és lineal i sense flash-backs, que podrien dificultar la comprensió de la història. Demana del lector que faci seu el problema del protagonista i que realitzi el mateix esforç que ell per entendre els conceptes científics que li són plantejats.

PRESENTACIÓ DEL TEMA CIENTÍFICOTECNOLÒGIC
El tema pretén apropar a l’alumne els fonaments de la genètica situant- los en un context volgudament fictici però actual. S'ha intentat que la narració fos adequada per vehicular aquest aprenentatge, tot buscant la motivació del lector adolescent per tal d’involucrar-lo en la història.

RETALLS
El Marc, que tot i la seva intenció de concentrar-se en la televisió no havia deixat d'escoltar la conversa amb una orella, tan bon punt va sentir que la mare lloava el seu do per la música va córrer a ficar-se al lavabo. - No puc, sóc al babu... La senyora Blader es mirà la Mireia tot movent el cap suaument a banda i banda i rient a la vegada. - És molt vergonyós en el fons... - Vergonyós? Aquella dona no sabia la peça que tenia a casa. Aquell nano era un penques! Ni tan sols es preocupava de portar els llibres a casa per poder fer la classe particular. La Mireia estava cansada d'improvisar exercicis i problemes; al final havia acabat comprant-se un llibre de matemàtiques de la seva butxaca. Això no li havia passat amb ningú altre!

La genètica fa servir molt les matemàtiques... De fet amb això dels grups sanguinis les proves que es poden fer són tan exactes que es pot saber pràcticament del cert si ets fill d'una persona o no. Saps totes aquestes estrelles del cinema o de la cançó que de vegades els surten fills de sota les pedres? Doncs ara ja es pot saber segur si són o no fills seus.