BOLIGRAFIES

Les boligrafies són dibuixos o gravats realizats utilitzant un bolígraf, es tracta d'una tècnica molt pacient però amb un resultat final de gran qualitat i bellesa.
    Durant els últims dos anys he realizat una sèrie de gravats amb bolígraf negre.
    En aquesta pàgina vull exposar un conjunt d'imatges que mostren el més destacat de la meva col·lecció.

Boligrafia sobre un gravat
    d'Albert Dürer
                     Església Vikinga. Noruega
     Boligrafia sobre foli blanc                           Boligrafia sobre paper envellit
       (Desembre de 2.001)                              (30 de novembre de 2.003)

"BOLIGRAFIES ILITURGITANAS"

Aquest és el títol de l'exposició que es va celebrar del 22 de desembre de 2.003 al 20 de gener de 2.004 a la cafeteria "El Cafetal" de Andújar (Jaén).
    Els temes escollits en aquests vint gravats que presento són tradicionals de la bella ciutat iliturgitana, que és com s'anomenen els habitants d'aquesta ciutat de la província de Jaén (a més d'andujareños), per l'antiga ciutat romana d'Iliturgi.

La Virgen de la Cabeza”       “Portada gòtica de l'Església de Sant Miguel”
        Boligrafia sobre paper envellit                       Boligrafia sobre paper envellit
            (Setembre de 2.002)                                       (6 de novembre de 2.003)

Cantareras en la fuente de la Victoria”  “Puente romano sobre el río Guadalquivir
     Boligrafia sobre paper envellit                                   Boligrafia sobre paper envellit
        (Octubre de 2.002)                                                       (6 de agost de 2.003)

"La Torre del Reloj"            "Palacio de los Niños de Don Gome"
          Boligrafia sobre paper dibuix                                  Boligrafia sobre paper dibuix
            (5 de març de 2.003)                                               (16 de juny de 2.003)

“Palacio Pérez Vargas”                        “El arco de Carlos III a principios del siglo XX”
       Boligrafia sobre paper dibuix                                            Boligrafia sobre paper dibuix
         (30 de maig de 2.003)                                                        (28 d'abril de 2.003)

“Santtuario de la Virgen de la Cabeza”       "Plaza de Toros de Andújar"
      Boligrafia sobre paper envellit                                     Boligrafia sobre paper envellit
        (18 d'octubre de 2.003)                                                    (14 de novembre de 2.003)

La ermita de la Virgen del Rosario”         “La fuente Sorda a finales del sigloXIX”
     Boligrafia sobre paper envellit                                       Boligrafia sobre paper dibuix
         (6 d'octubre de 2.003)                                                        (30 de juliol de 2.003)

“Saludando a la Virgen”                         “Amantes en el balcón”
            Boligrafia sobre paper                                          Boligrafia sobre paper envellit
              (23 de setembre de 2.003)                                  (14 de febrer de 2.003)

“Ventana andujareña”                                          “De Romería”
         Boligrafia sobre paper dibuix                                            Boligrafia sobre paper envellit
            (21 de març de 2.003)                                                        (Novembre de 2.002)

“Antiguo castillo de Andújar”            “La casa de la Torre Valdivia”
           Boligrafia sobre paper dibuix                         Boligrafia sobre paper envellit
                (10 d'abril de 2.003)                                    (Gener de 2.003)

“La Virgen de la Cabeza en procesión”         “Rostrillo de la Virgen de la Cabeza”
          Boligrafia sobre paper envellit                                 Boligrafia sobre foli blanc
             (17 de setembre de 2.003)                                      (12 de desembre de 2.003)

Fins aquí els gravats que formen part de l'exposició, a continuació altres boligrafies interessants:

“Estudi del Australopitecus afarensis”             “El Quixot atacant els molins”
      Boligrafia sobre foli blanc                                               Boligrafia sobre foli blanc
             (Juny de 2.002)                                                                 (Maig de 2.002)

“Església de Sant Romà. Lloret de Mar”      “Església de Sant Romà (1936). Lloret de Mar.”
      Boligrafia sobre paper envellit                                         Boligrafia sobre paper envellit
             (Febrer de 2.004)                                                             (Maig de 2.004)

“Escoles parroquials. Lloret de Mar”              “Castell d'en Plaja. Lloret de Mar.”
          Boligrafia sobre paper envellit                                           Boligrafia sobre paper envellit
                 (Abril de 2.004)                                                                     (Març de 2.004)

“Riera antiga. Lloret de Mar”                     "Ermita de les Alegries al 1909. Lloret de Mar.”
          Boligrafía sobre paper envellit                                              Boligrafia sobre paper envellit
                 (Maig de 2.004)                                                                     (Juny de 2.004)

“Grua de fusta, Gdanks. Polònia”
      Boligrafia sobre paper envellit