ACUDITS MATEMÀTICS

pàgina en procés de traducció al català

Us presento una sèrie d'acudits que tenen com a tema les matemàtiques. Alguns m'han arribat per difusió oral, d'altres han estat obtinguts a la xarxa, he inclòs aquestes fonts a la meva pàgina d'enllaços, finalment jo també he volgut posar una petita aportació personal, malgrat que sense indicar quins són de collita pròpia per a evitar ¡burles innecessàries!.

Qui va assassinar l'equació?

És una incògnita!

¿En qué se parecen el cálculo y el baile?

En que en el cálculo se aplica un algoritmo, mientras que en el baile se aplica uno con algo de ritmo.

Para el matemático el sexo es una ecuación perfecta porque:

· Eleva el miembro a su máxima potencia.

· Lo coloca entre paréntesis.

· Le extrae factor común.

· Lo reduce a la mínima expresión.

Per què van expulsar l'arrel del seu partit?

Perquè és radical i sense arguments.

Què li diu un ignorant a l'altre?

¡Si al menys fóssim catets tindríem una hipotenusa que compartir!

Què és un nen complex?
Un nen amb la mare real i el pare imaginari.

Per què es va suïcidar el qüestionari de matemàtiques?
 Perquè tenia masses problemes.

¿Per què en porta una vida marginal?

Perquè no s'integra.

¿Qué le respondió la ecuación al polinomio cuando le propuso matrimonio?

Me gustas, pero solo hasta cierto grado.

¿En qué se parecen un matemático y un centinela?

En que el matemático, despierto, resta; mientras que el centinela resta despierto.

¿Por qué desapareció la ecuación?

Porque su vida está llena de incógnitas.

Un profesor de matemáticas propone a sus alumnos que realicen un trabajo sobre los mejores matemáticos de la historia. El día de la presentación de estos pregunta a sus alumnos:

-          Dani, ¿sobre quién has realizado tu trabajo?

-          Sobre Pitágoras –responde el chico muy seguro de sí mismo.

-          ¡Una buena elección sin duda! ¿Y tú Laura?

-          Yo lo hice sobre Euler –le contesta Laura.

-          ¡Fantástico! ¡El más prolífico de los matemáticos del s. XVIII!

Y así hasta que le pregunta a Jaimito:

-          ¿Y tú sobre quién hiciste tu trabajo?

-          Sobre Jesús –responde Jaimito.

-          ¡Pero si Jesús no era matemático! –exclama el profesor.

-          ¿Cómo que no? ¡¡Era experto en parábolas!!

Un médico, un abogado y un matemático están hablando de si es mejor tener una esposa o amante.

El abogado asevera: "Sin duda, lo mejor es tener una amante, porque divorciarte de tu mujer puede ser un trámite muy difícil, en cambio dejar a una amante es sencillo."

Por su parte el doctor afirma: “No comparto tu opinión, es evidente que tener esposa evita el estrés y mejora la salud."

Ante lo cual el matemático responde: "Lo ideal es tener ambas cosas, así tu esposa creerá que estás con la otra, tu amante creerá que estás con tu esposa y, mientras tanto, tú puedes trabajar tranquilo en las matemáticas.

Dos vectors es troben i un li pregunta a l'altre:
Tens un moment?

Un matemàtic i un físic van a una conferència de física teòrica, amb teories de Kulza-Klein involucrant
espais de dimensió 9.
El físic està fet pols al cap d'una estona, però el matemàtic sembla interessat. Llavors el físic li pregunta, avorrit:
- Escolta, com pots aguantar aquesta pallissa?
- Bah!, és fàcil, tot consisteix en visualitzar-ho.
- Però, com pots visualitzar un espai de dimensió 9?
- Visualitzo un espai de dimensió N i després faig N igual a 9.
            (Enviat per: Xavi Nogues)
	Això són un físic un biòleg i un matemàtic que estan prenent el cafetó  al bar de sempre, veuen una furgoneta buida al davant del bar, quan de
	sobte n'entren dos persones, i al cap de una estona en surten tres!
	· El físic diu: - Òbviament hem pres unes dades inicials incorrectes!
	· El biòleg diu: - Això és que òbviament s'han hagut de reproduir a dins de la furgoneta!
	· I el matemàtic, tot tranquil segueix prenent el cafetó com si no hagués passat res.
	- I tu què, no en tens cap de teoria? - li pregunten el físic i el biòleg al matemàtic.
	· Ell respon: - No sé on el veieu el problema, quan algú entri a la furgoneta llavors estarà buida.
		(Enviat per: Albert Rafels)

Si algun lector s'anima a enviar algun altre acudit li garanteixo que serà inclòs a aquesta pàgina amb el seu nom, això sí, us demanaria originalitat.

(Tornar a l'índex)

Autor: Blai Figueras Álvarez