Servei de Tecnologies per a l'Aprenentatge i el Coneixement

Tornar a l'inici

Jordi Vivancos em va proposar incorporar-me al Servei TAC del Departament d'Educació, amb una comissió de serveis per un any. Li estic molt agraït per comptar amb mi. Després de meditar-ho molt i demanar opinió a un bon grapat d'amics, he acceptat.

Ha estat difícil per a mi renunciar a moltes coses, però sobretot a dues.
Renunciar a les classes amb els meus alumnes d'ESO i alguns projectes endegats que quedaran, almenys durant aquest curs, aturats.
I també renunciar a la realització dels Pràticums a classe de música amb els alumnes de l'ICE de la UAB i del Departament de pedagogia de l'ESMUC: de tota la formació que faig, aquesta és la que més m'exigeix, la que més m'ajuda a millorar i la que més seriosa i verdadera em sembla. Deu joves professors han passat el darrer any per la nostra aula de música al llarg del curs, vivint de primera mà la tensió fonamental i apassionant que existeix entre el dir i el fer en pedagogia. Ho trobaré a faltar...

Ha estat molt decisiu, en canvi, tenir la possibilitat d'incorporar-me a l'equip del servei TAC, format per persones molt competents en l'àmbit de les tecnologies amb les quals espero aprendre moltes, moltes coses.

També ha estat decisiu el repte professional que suposa ser capaç d'elaborar un instrument de coavaluació de les competències digitals a primària, implementar-lo en un grup d'escoles i establir un protocòl general pels propers cursos. Tenir la possibilitat de treballar amb mestres i alumnes de primària ha estat clau en la acceptació de la proposta. M'interessa molt l'escola i els mestres, doncs totes les experiències que he tingut en aquest camp han estat molt enriquidores.

És possible que el repte estigui, ara mateix, més enllà dels meus coneixements i capacitats, però penso treballar-hi de valent. Espero poder compartir, ben aviat, el desenvolupament del projecte a través de la xarxa amb totes aquelles persones que hi estiguin interessades i molt especialment, amb aquells que vulgeu col·laborar-hi!

Servei de Tecnologies per a l'Aprenentatge i el Coneixement

DOGC núm. 5028 - 13/12/2007

Article 168

Corresponen a la Servei de Tecnologies per l'Aprenentatge i el Coneixement, amb rang de Servei, les funcions següents:

a) Promoure l'ús de les TIC a la aula com a instrument d'inclusió digital, recurs per l'aprenentatge i com a agent d'innovació educativa.

b) Proposar el Pla Director de Tecnologies per a l'Aprenentatge i el Coneixement (PTAC) del Departament com a instrument de definició, planificació i coordinació dels usos educatius de les tecnologies de la informació i comunicació .

c) Executar, implantar i fer el seguiment de les actuacions derivades del PTAC per tal d'avaluar-ne els resultats i formular noves propostes d'actuació.

d) Detectar necessitats de formació en relació amb els usos educatius de les TIC, proposar accions i continguts formatius, i col·laborar en el seu desenvolupament.

e) Gestionar la producció i la custòdia de materials i continguts educatius en suport digital en relació amb els usos pedagògics de les TIC.

f) Promoure la implantació dels estàndards e-learning per als continguts i serveis educatius digitals.

g) Promoure la recerca i la innovació en programari educatiu en col·laboració amb els centres educatius, les universitats i les empreses.

h) Impulsar i dinamitzar projectes educatius a la xarxa.

i) Coordinar les actuacions d'informació, documentació, suport i difusió destinades a potenciar l'aprenentatge i el coneixement mitjançant les TIC.

j) Gestionar els continguts dels Portals Educatius del Departament en el marc del Pla Director de l'Àrea TIC i d'acord amb la política corporativa de la Generalitat.

k) Garantir la preservació del coneixement estratègic i pedagògic de les TIC educatives com un actiu del sistema educatiu de Catalunya.

l) Col·laborar amb l'Àrea TIC proposant criteris i actuacions per al desplegament i millora dels equipaments i infrastructures, aplicacions i el suport TIC dels centres educatius.

m) Fer el seguiment de la implantació i utilització de les TAC als centres educatius.

n) Coordinar la participació en projectes internacionals de TAC.

o) Qualsevol altra que li sigui encomanada en relació amb les anteriors.

Correu