Seqüència d'activitats d'ensenyament-aprenentatge.
1- Exercici 1 . A partir d'aquest
treball es detecta el vocabulari que es coneix en relació al tema. Es una activitat
d'avaluació inicial. També es pot aprofitar per a explicitar a l'alumnat tot allò que
treballarem al llarg de la unitat.
2- En parelles es fa l'exercici 2. Després
es posen en comú les respostes, però no es dóna la solució.
3- Lectura del "Space
Exploration" de forma conjunta i aclarint el vocabulari.
4- Treball en parelles
per emplenar la graella.
5- Revisió de l'exercici 2 . Segons la informació donada
al text.
6- Observació i enumeració de la utilització de les majuscles . Es deixa
un temps per a l'observació individual i després es fa una llista a la pissarra per
tot el grup. És interessant que quedi clar en quins casos es diferencia de la Llengua
Catalana.
7- Individualment, es fa l'exercici 4 i després es revisa tot el grup-classe.
8- Pair-work per repassar "Spelling". Un membre de la parella trindrà el
full A, annex 1 i l'altre el full B.. Cal anomenar les diferents parts de l'spacecraft
mitjançant el deletreig. No pretenem que memoritzin el vocabulari sinó que practiquin
"spelling" i coneixin les parts . Poden buscar el significat al diccionari
i es pot fer aquest treball en parelles.
9- Coneixement del nom dels planetes
. A partir d'un listening.
10- Comentari en llengua Catalana sobre l'"Spacecraft"
, qué farà, quines dades recull, ...etc.
11- Lliurament del full de l'òrbitra seguida
per la nau i la sonda i pràctica de la data . També es pot aprofitar per a la pràctica
del Past i Future tense.
Es pot treballar l'estructura:
Where was the Space
Probe .......? Where is it going to be on .....?
Aprofitar l'avinentesa per a
explicar el nom de tots els experiments que es portaran a terme en l'experiència Galileo.
12- Acabament de la pràctica de la data i les preposicions que s'utilitzen.
13-
Coneixement de les diferents maniobres d'un Space-shuttle i la diferència entre aquesta
i una astronau no tripulada.
14- Trobada de les diferències entre les dues vacances
a l'espai.
15- Planejament d'unes vacances a l'espai seguint la pauta de l'exercici
anterior, utilitzant el màxim de paraules sobre el tema treballat.
Aquesta activitat
servirà d'avaluciò sumativa.
Bibliografia:
Algunes activitats han estat extretes
de :
Teamwork - Heinemann-
Project work- Oxford University Press.
English
Club 1- Heinemann.