El cap de setmana d'aquesta segona Pasqua ens ha portat a l'Alt Bergadà. Hem estat a Cal Blau, a Espà, un nucli del poble de Saldes. Vam arribar-hi de nit i plovent i la feinada va ser nostra per trobar la casa. Sort de la senyora Rosario que ens va orientar i ens va permetre passar per un camí en direcció prohibida. La casa, un encant:

Vam fer visita turística per:

GÒSOL
JOSA DEL CADÍ
FUMANYA (petjades de dinosaures)

Però, sobretot, vam pujar al Pedraforca. Ho vam fer per la banda de Gòsol, seguint el PR C-123. Surt des de l'entrada del poble, a la dreta. Està molt ben assenyalat. Puja pel cap de Sedís, travessa el torrent de l'Aubagó i, ràpidament, s'enfila pel mig del bosc de la Serra de la Tossa, fins arribar al Pla de la Serra a 1852 m. El camí segueix pel coll i les canals de Cabra i va guanyant alçada fins arribar a la tartera de Gòsol, per on s'arriba a l'Enforcadura del Pedraforca, a 2356 m. Aquesta pujada es fa en dues hores i mitja, aproximadament. Vam tornar a baixar pel mateix lloc i vam tardar pràcticament el mateix, ja que és molt dret i s'ha d'anar frenant. A més a més havia plogut i el terra lliscava una mica. És un camí molt adequat per pujar a la muntanya, perquè és una mica més curt que el tradicional de la canal del Verdet, però fa més pujada. A dalt vam haver d'aguantar força vent i fred. Vegeu els valents:

I uns altres van anar al Santuari del Gresolet, una caminada de dues hores i mitja des de Saldes, per terrenys no tan accidentats, però igualment meravellosos: