|
![]() |
|||||||
Títol
del Taller :
|
L’Eficàcia
lectora mitjançant l’ordinador
|
|||||||
Responsable/s:
|
Petra Cano |
|||||||
e-mail:
|
pcano@pie.xtec.es
|
|||||||
Centre
de treball:
|
CEIP
Josep Janés
|
Població:
|
L’Hospitalet
de Llobregat
|
|||||
Nivell
educatiu:
|
|
Internivells
|
x
|
Primària
|
|
Secundària
|
||
Àrea:
|
|
|||||||
Tipus
de NEE:
|
|
Deficients
Auditius
|
|
Deficients
Visuals
|
|
Deficients
Motòrics
|
||
|
|
Deficients
Psíquics
|
|
Educació
Compensatòria
|
||||
Tipus
informació:
|
x
|
Curricular
|
|
General
|
x
|
Tècnica
|
||
Fa
referència a:
|
|
Equipament
|
|
Programari
|
||||
Descripció:
|
Eficàcia
Lectora.
Introducció •Aquest
material està pensat per treballar amb alumnes de 3r a 6è
de Primària que mostrin dificultats en la lectura. Realitzat en
el programa de presentacions Power Point. •Cal
destacar que el material ha estatdissenyat
perquè l’alumne/a no treballi sol sinó amb presència
del mestre/a tutor o mestre d’educació especial. •Al
final d’aquest document es presenten dues graelles de registre: la primera
per l’alumne/a, on pot treballar els exercicis de memòria visual;
la segona, pel mestre /a, on podrà registrar l’evolució de
cada alumne (avaluació formativa).
Organització
del material
0Eficàcia
lectora
1
Exercicis de cognició global Els
documents d’aquesta carpeta estan arxivats sota les inicial CG. Darrere
d’aquesta inicial es presenta una ordenació numèrica (1,2,3,4,…)
segons la tipologia d’exercici. A aquesta numeració li pot seguir
una ordenació alfabètica que indica la gradació de
dificultat del mateix exercici. 1
Exercicis d’atenció memòria visual Els
documents d’aquesta carpeta estan arxivats sota les inicial AMV. Darrere
d’aquesta inicial es presenta una ordenació numèrica (1,2,3,4,…)
segons la tipologia d’exercici. A aquesta numeració li pot seguir
una ordenació alfabètica que indica la gradació de
dificultat del mateix exercici. 1
Exercicis d’ampliació camp visual Els documents d’aquesta carpeta estan arxivats sota les inicial ACV. Darrere d’aquesta inicial es presenta una ordenació numèrica (1,2,3,4,…) segons la tipologia d’exercici. A aquesta numeració li pot seguir una ordenació alfabètica que indica la gradació de dificultat del mateix exercici. 1
Exercicis de lectura Els
documents d’aquesta carpeta estan arxivats sota la inicial L. Darrere d’aquesta
inicial es presenta una ordenació numèrica (1,2,3,4,…) segons
la tipologia d’exercici. A aquesta numeració li pot seguir una ordenació
alfabètica que indica la gradació de dificultat del mateix
exercici. Característiques específiques del material FPer
les característiques pròpies del programa, es fa més
incidència en el treball de lectura que d’escriptura. FTots
els exercicis estan elaborats per treballar-los amb els alumnes des de
l’ opció “Presentació èVeure
presentació”. FAquest
programa permet acoplar la velocitat de sortida de la diapositiva a les
necessitats de l’alumne/a. El procés és el següent:
Anar a “presentació ètransició
de diapositiva èavançar:
Automàticament després de XX segons èaplicar
a totes”. FSi
no volem predeterminar la velocitat, haurem d’anul·lar l’anterior
opció i passar les diapositives clicant manualment el mousse. FEl
text dels exercicis poden ser modificats, adaptant-los a l’alumnat, clicant
des de la diapositiva damunt del text existent. FL’alumne/a
pot repetir tantes vegades com vulgui l’exercici, donant la següent
ordre: “Presentacióèconfigurar
presentació è
repetir cicle fins a pressionar Esc”. FEs
poden ampliar els exercicis amb nous enunciats, seguint el següent
procés: “Insertar èDuplicar
diapositiva” i, sobre la diapositiva duplicada, insertar el nou text. FAlguns
exercicis requereixen l’ús de la “ploma” (llapis del Power Point),
per tal d’utilitzar-la, cal (des de “Presentació”) clicar el botó
esquerra del mousse, i seleccionar “ploma” |
|||||||
|
|
|||||||