Títol del Taller :
L’Eficàcia lectora mitjançant l’ordinador
Responsable/s:

Petra Cano

e-mail:
pcano@pie.xtec.es
Centre de treball:
CEIP Josep Janés
Població:
L’Hospitalet de Llobregat
Nivell educatiu:
Internivells
x
Primària
Secundària
Àrea:
Tipus de NEE:
Deficients Auditius
Deficients Visuals
Deficients Motòrics
Deficients Psíquics
Educació Compensatòria
Tipus informació:
x
Curricular
General
x
Tècnica
Fa referència a:
Equipament
Programari
Descripció:
Eficàcia Lectora. 

Introducció

Aquest material està pensat per treballar amb alumnes de 3r a 6è de Primària que mostrin dificultats en la lectura. Realitzat en el programa de presentacions Power Point. 

Cal destacar que el material ha estatdissenyat perquè l’alumne/a no treballi sol sinó amb presència del mestre/a tutor o mestre d’educació especial. 

Al final d’aquest document es presenten dues graelles de registre: la primera per l’alumne/a, on pot treballar els exercicis de memòria visual; la segona, pel mestre /a, on podrà registrar l’evolució de cada alumne (avaluació formativa).

 

Organització del material

0Eficàcia lectora 

1 Exercicis de cognició global 

Els documents d’aquesta carpeta estan arxivats sota les inicial CG. Darrere d’aquesta inicial es presenta una ordenació numèrica (1,2,3,4,…) segons la tipologia d’exercici. A aquesta numeració li pot seguir una ordenació alfabètica que indica la gradació de dificultat del mateix exercici. 

1 Exercicis d’atenció memòria visual

Els documents d’aquesta carpeta estan arxivats sota les inicial AMV. Darrere d’aquesta inicial es presenta una ordenació numèrica (1,2,3,4,…) segons la tipologia d’exercici. A aquesta numeració li pot seguir una ordenació alfabètica que indica la gradació de dificultat del mateix exercici. 

1 Exercicis d’ampliació camp visual 

Els documents d’aquesta carpeta estan arxivats sota les inicial ACV. Darrere d’aquesta inicial es presenta una ordenació numèrica (1,2,3,4,…) segons la tipologia d’exercici. A aquesta numeració li pot seguir una ordenació alfabètica que indica la gradació de dificultat del mateix exercici. 

1 Exercicis de lectura 

Els documents d’aquesta carpeta estan arxivats sota la inicial L. Darrere d’aquesta inicial es presenta una ordenació numèrica (1,2,3,4,…) segons la tipologia d’exercici. A aquesta numeració li pot seguir una ordenació alfabètica que indica la gradació de dificultat del mateix exercici. 

Característiques específiques del material

FPer les característiques pròpies del programa, es fa més incidència en el treball de lectura que d’escriptura. 

FTots els exercicis estan elaborats per treballar-los amb els alumnes des de l’ opció “Presentació èVeure presentació”.

FAquest programa permet acoplar la velocitat de sortida de la diapositiva a les necessitats de l’alumne/a. El procés és el següent: Anar a “presentació ètransició de diapositiva èavançar: Automàticament després de XX segons èaplicar a totes”. 

FSi no volem predeterminar la velocitat, haurem d’anul·lar l’anterior opció i passar les diapositives clicant manualment el mousse. 

FEl text dels exercicis poden ser modificats, adaptant-los a l’alumnat, clicant des de la diapositiva damunt del text existent.

FL’alumne/a pot repetir tantes vegades com vulgui l’exercici, donant la següent ordre: “Presentacióèconfigurar presentació è repetir cicle fins a pressionar Esc”. 

FEs poden ampliar els exercicis amb nous enunciats, seguint el següent procés: “Insertar èDuplicar diapositiva” i, sobre la diapositiva duplicada, insertar el nou text. 

FAlguns exercicis requereixen l’ús de la “ploma” (llapis del Power Point), per tal d’utilitzar-la, cal (des de “Presentació”) clicar el botó esquerra del mousse, i seleccionar “ploma”