Els animals, una aproximació multimèdia.
Fco. Javier Corral Balaña
fcorral@pie.xtec.es
IES EDUARD FONTSERE
L’HOSPITALET DE LL.

DESCRIPCIÓ DEL MATERIAL:

El material presentat a la "1 Jornada sobre utilització de les TIC amb l'alumnat amb NEE" és una presentació en CDRom sobre els ANIMALS. Està feta en Powerpoint 2000. Consta de 379 diapositives on és presenta el món animal (integra unes 600 fotografies, 145 sons, 41 seqüències de vídeo, animacions, etc.).

La presentació esta elaborada en forma interactiva amb botons que permeten elegir entre diferents opcions.

JUSTIFICACIÓ

Està elaborada com a suport a un crèdit de 1 ESO sobre el mateix tema o per complementar el material curricular sobre la vida animal del primer curs d’ESO.

Però degut al tipus d'alumnat que tenim al centre (alguns d’ells amb NEE) està pensat perquè es pugui treballar de forma molt senzilla i amb més o menys aprofundiment a l'aula del vídeo projector. Pot servir com una eina d'aprenentatge del animals els seus noms en català i castellà i en molt casos quin és el seu so.

És exportable a nivells inferiors d’ensenyament sota la supervisió més directa del mestre, degut a la complexitat de la classificació. O pot ésser mostrada per mig d’un videoprojectorcom si fos un aparell de diapositives on els alumnes poden veure, escoltar i aprendre el nom d’un ampli ventall d’animals propers i llunyans.

Nivell bàsic:

Apropar els alumnes al mon dels animals.

Conèixer els noms dels animals propers i llunyans

Diferenciar els entre els sons produïts per animals coneguts

Nivell avançat:

Introduir la classificació dels animals.

Saber utilitzar una aplicació multimèdia

METODOLOGIA DE TREBALL:

Com ja he indicat es pot treballar a diferents nivells:

a)Presentació per part del professor de les fotografies dels animals, noms i sons, per complementar el treball sobre el tema que es faci a classe (nivell elemental).

b)Treball de forma individual seguin un dossier amb preguntes que l’alumne pot anar omplint duran la sessió de treball (nivell avançat).