Contes pensats per motivar la lectoescriptura per alumnes amb necessitats educatives especials.
Angels de Bunes Megias
abunes@pie.xtec.es
CEIP Font Rosella
Sabadell

El curs passat vaig tenir un alumne amb NEE greu i permanent que no teniamotivació alguna per la lectura. Després de molt intents varen aconseguir, apartir d’uns contes concrets, la seva motivació sobre la lectura. Es va ferservir el programa PowerPoint i l’elaboració pròpia d’activitats clics perrealitzar diferents tipus d’exercicis per pontenciar la seva memòria visuali així poder memoritzar un ventall de paraules. També es va fer

servir elssistemes augmentatiu del SPC per realitzar la memorització d’aquestes paraules. A més d’aquest material, també hi havia el conte plastificat i les fitxes per treballar-ho.

Arrel d’aquesta experiència, se’n va demanar que realitzés la mateixaexperiència amb contes d’elaboració pròpia per poder-ho divulgar a altres alumnes amb NEE. Vaig haver, però, de buscar il·lustradora per a què dibuixessin el contes.

Actualment hi ha tres contes presentat en Powerpoint. A cada una de les diapositives hi ha un hipervincle directe per poder realitzar les activitats clics sobre aquella pàgina del conte en concret i així reforçar la memorització i l’aprenentatge de la lectoescriptura. També hi ha tots el contes plastifiats per tal que l'alumne tingui el seu material propi aixícom les fitxes per treballar a l’aula.