L’aula de reforç: Un espai de diversificació de recursos
Joaquim Laporta i Matute
jlaporta@pie.xtec.es
CEIP Rius i Taulet
Alumnes nnee
Ordinador multimèdia i scaner.
Programari: Office, poiwer point

Aquest taller va adreçat a aquelles persones que encara no fan un ús regular dels mitjans informàtics.

L’aula de reforç ha de tenir una clara diversificació de material, perquè cal tenir present que les dificultats a tractar son complexes i diferents segons els casos.

Per aquest motiu ,l’aula té diversos racons.

·Racó d’informàtica: Treballs amb tractament de textos, Poiwer Pont,Esler ,Galí....entre altres.

·Racó de raonament i llengua :Visualització de “l’aula petita” en fotografies.

En aquest taller es pretén incidir en el “ racó d’informàtica”, donat que és l’aspecte on els recursos ens arriben amb abundància, i a la vegada són atractius. Per això cal conèixer alguns dels programes que el departament ens fa arribar a les escoles com també aquells que ens arriben per altres mitjans.

És ben clar que s’ha de saber triar i organitzar la informació segons les necessitats que presenti un grup, un cas particular o el propi centre.

Amb tot s’ha de saber perdre por a l’ordinador, dons no és cap “animaló que se’ns pugui menjar”. Podem tenir recursos que ens permetin controlar-lo.

Guió de treball

1.- Tauler amb fotos de “l’aula petita”.

S’exposaran fotos en les quals es poden observar els diferents racons.També veurem com els coordinem amb els recursos ordinaris.

L’aula de reforç, ha d’ésser un espai obert a les diferents necessitats de les nenes i nens. No ha d’ésser un Ghetto.

2.- Racó d’informàtica

Aquí hi haurà exposat el material realitzat per un grup d’alumnes amb necessitats educatives especials amb diferents nivells de dificultats.

Treball amb el Poiwer Point : Son treballs on l’alumne pot explicar una vivència o un conte.

Treball amb Word on al nen se’l proposa un model de text :Carta, notícia o un conte.

Informatització del treball amb eines com:

·Corrector ortogràfica i altres eines del Word.

·Ús de l’escanner : digitalitzar dibuixos i fotografies. Ús del Paint Sho Pro.

·Inserir imatge i donar forma a un text amb una presentació acurada.

L’objectiu que m’he marcat amb els alumnes, és que a curt termini siguin capaçosde “maquetar” la revista que es fa a l’escola.

Els assistents en aquest taller, dins de la disponibilitat horària, faran ús de les eines que han fet servir el alumnes per aquests treballs : Word, Poiwer Point, una mica de tractament d’imatge i escaner .

Fotocòpia explicativa:

1.- Com neix la idea. Somniem¡

2.- Amb quins recursos es parteix. Què tinc ? . Què hi manca ?. On ho faig?

3.- On estic actualment. Què faig?

4.- On vull arribar? Un vestit a mida ¡¡¡