Títol
del Taller :
|
Plaphoons
|
|||||||
Responsable/s:
|
Jordi Lagares Roset
|
|||||||
e-mail:
|
||||||||
Centre
de treball:
|
IES
Santa Eugènia.
|
Població:
|
Girona
|
|||||
Nivell
educatiu:
|
|
Internivells
|
|
Primària
|
|
Secundària
|
||
Àrea:
|
|
|||||||
Tipus
de NEE:
|
|
Deficients
Auditius
|
|
Deficients
Visuals
|
|
Deficients
Motòrics
|
||
|
|
Deficients
Psíquics
|
|
Educació
Compensatòria
|
||||
Tipus
informació:
|
|
Curricular
|
|
General
|
|
Tècnica
|
||
Fa
referència a:
|
|
Equipament
|
|
Programari
|
||||
Descripció:
|
Resum. Plaphoons
és un programa informàtic que permet a les personas no orals
comunicar-se mitjançant símbols gràfics(fotos,
pictogrames, ideogrames, paraules escritaes...) Els símbols i la
manera d'accedir a ells poden adequar-se a les necessitats de l'usuari.
Una cop elaborat el missatge pot ser escoltat mitjançant veu sintetitzada
o digitalitzada.
1. DescripcióPlaphoons
és un programa de comunicació. Pensat per a persones amb
discapacitat motora que no puguin comunicar-se mitjançant laparla.
Tradicionalment les persones amb aquestes discapacitats podien comunicar-se
,itjançant l'ajuda d'una altra persona i un llibre de símbols
anomenat plafó de comunicació.
Marc
Dilmé parlant amb un llibre de plafons tradicional La
finalitat principal d'aquest programa és donarmés
independència a aquestes persones permeten que construeixin els
seus propis missatges, suggeriments o senzillament puguin dir el que els
vingui de gust de forma totalment independent. Marc
utilzant plaphoons per a parlar ambun commutador de cap També
pot ser utilitzat per a que aquestes persones puguin accedir a les capacitats
de lecto-escriptura. Marc
Buchaca utilizantplaphoonsper
a realitzar exercics de lepto-escriptura
2.
Quà fa?, per a què serveix?
2.1.
Quà fa?Aquest
programa permet crear plafons i a partir d'ells, estructurar els símbols
per a crear missatges. Aquest
missatges poden ser visualitzas directament en la pantalla, ser impresos
i/o ser escoltats mitjançant veu sintetitzada o digitalitzada.
2.1.1. Pot ésser utilitzar com editor de plafons per a ser impresos en paper utilitzant símbols definints per l'usuari, o bé símbolsBLISSo bé símbolsSPC(tipus Boardmaker). 2.1.2. Es
pot utilitzar directament com un plafó de comunicació d'ordinador
activant-lo mitjançant una pantalla tàctil o bé utilitzant
el mouse tradicional, directament, utilizant un joistik, o bé amb
un commutador que faci la funció clic esquerra fent servir la opció
escaneig automàtic. 2.1.3. També
pot ser utilitzat com un comunicador de gravadora. utilitzant
les capacitats de síntesi de veu i/o veus gravades si es disposa
d'un ordinador portàtil controlant-lo mitjançant una pantalla
tàctil, utilizant el mouse tradicional, adaptació del mouse,
o bé mitjançant un commutador utilizant l'escaneig automàtic. La Marina utilizantplaphoonscom
un comunicador de gravadora activant el programa mitjançant
els dits en la pantalla táctil. Ordenador Tablet PC-Fujitsu
Stylistic LT
3.
Com s'hi accedeix?
S'hi
pot actuar de forma directa (pantalla tàctil, mouse) o mitjançant
escaneig
automàtic a trvés de qualsevol tipus d'adaptació
(multimouse, joystick, commutador).
4.
Opcions de format
Permet
introduir en els plafons qualsevol símbol (pictogrames, parailes
escrites, fotografies...). Les quadrícules poden ser elaborades
segons la necesitat de cada usuari tenint en compte el número de
caselles i la grandària.
Francisco
utilizant plaphoons
amb un mouse tradicional
5. Exemples
Pantalla
de plaphoons com a comunicador amb un missatge.
![]() Pantalla
de plaphoons amb un teclat alfabètic.
6. Notes
6.1. En
la presentació es mostrarà un video on es veu com els alumnes
utilitzent el programa.
6.2. Aquest
programa es pot aixar gratuïtament de la plana www.lagares.org
així com molts altres programes d'educació especial.
Kady
aprenent a escriure el seu nom |
|||||||