Escolta’m
clopez13@pie.xtec.es
CEIP Sant Martí
Arenys de Munt
Alumnes de l'escola de música d'Arenys de Mar et presenten els seus instruments musicals.
Són una colla de nens i nenes, que estudien música en acabar escola. Tota la música que escoltaràs és interpretada per ells mateixos.
Podràs llegir, escoltar, tocar alguns instruments i resoldre trencaclosques. Passeja el teu ratolí per sobre de totes les imatges i no perdis cap detall.
Aquesta web pretén ensenyar els instruments musicals des d'un punt de vista visual i auditiu.
Senzillament, veure i escoltar.
S’ha intentat fugir de donar gaires explicacions, encara que s’ha aconseguit sempre.

Es clar, que no és un recull exhaustiu d'instruments. Són els que hem tingut a l'abast. Sí que trobareu mostres de totes les famílies.

FUNCIONAMENT

Cal tenir algunes consideracions respecte al funcionament d'aquesta aplicació:

1. Totes les pàgines són animacions flash per tant el funcionament de les icones del vostre navegador és limitat.

2. Cal que expliqueu als nens/es que la major part de gràfics reaccionen al ratolí (hi ha fotografies que en passar/clicar el ratolí canvien o sonen).

METODOLOGIA

Amb els alumnes de quart i cicle superior és aconsellable que presenteu el funcionament i, a continuació (per escrit preferiblement), els marqueu unes qüestions per resoldre o rutes per seguir.

Si us feu guies de rutes o si prepareu sessions agrairé que me les feu arribar, les penjaré per tal de facilitar la tasca d'altres mestres.

Encara, que he pensat en els més grans, amb un projector podreu utilitzar algunes pàgines per presentar instruments de forma multimèdia als petits.

PRIMAVERA DE VIVALDI

T'havien explicat que hi ha música que explica històries?

Li diuen música descriptiva, o sigui que descriu, que explica com és...

Vivaldi va posar música a un poema sobre la primavera.

Jo he intentat posar imatges perquè puguis "veure" com sona la música.

CONTINGUTS DIDÀCTICS:

CICLE INICIAL

1.Formes de producció de so: picant, bufant o corda.
2.Curiositat i interès pel fet sonor.
3.Reconeixement d’instruments visual i auditivament: violí, flauta de bec, trompeta, piano, guitarra, claus, caixa xinesa i metal·lòfon.
4.Exploració dels instruments. Distingir el timbre i algunes característiques bàsiques.
5.Experimentació acústica i comparació de timbres.
6.Relació de la mida dels instruments amb la seva tessitura.
7.Relacions entre materials de construcció i timbre.

CICLE MITJÀ

1.Identificació auditiva de les formes de producció de so: picant, bufant o corda.

2.Curiositat i interès pels instruments.

3.Reconeixement d’instruments visual i auditivament: violí, viola, violoncel i contrabaix, guitarra, arpa i piano. Flauta de bec, flauta travessera, trompeta, saxofon i clarinet. Claus, caixa xinesa, güiro, metal·lòfon i timbales.

4.Exploració dels instruments. Distingir el timbre, característiques bàsiques i parts dels instruments.

5.Experimentació acústica i comparació de timbres.

6.Identificació de la tessitura d’un instrument (greu-mig-agut) per les seves mides.

7.Identificació d’oïda dels materials principals de construcció.

CICLE SUPERIOR

1.Identificació auditiva de les formes de producció de so: picant (distingir membranòfons), bufant (tipus d’embocadures), corda fregada (pizzicato), pinçada o picada..

2.Curiositat i interès pels instruments.

3.Reconeixement d’instruments visual i auditivament: violí, viola, violoncel i contrabaix, guitarra, arpa i piano. Flauta de bec, flauta travessera, trompeta, saxofon i clarinet. Claus, caixa xinesa, güiro, metal·lòfon, vibràfon, bateria i timbales.

5.Experimentació acústica i comparació de timbres i tessitures.

7.Identificació d’oïda dels materials principals de construcció.

8.Tema i variacions.

9.Recerca d’altres instruments descripció de les seves característiques i classificació dins de les famílies.

CONTINGUTS DEL WEB: