Títol
del Taller :
|
Escolta’m
|
|||||||
Responsable/s:
|
Carlos
López
|
|||||||
e-mail:
|
clopez13@pie.xtec.es
|
|||||||
Centre
de treball:
|
CEIP
Sant Martí
|
Població:
|
Arenys
de Munt
|
|||||
Nivell
educatiu:
|
|
Internivells
|
x
|
Primària
|
|
Secundària
|
||
Àrea:
|
Música
|
|||||||
Tipus
de NEE:
|
|
Deficients
Auditius
|
|
Deficients
Visuals
|
|
Deficients
Motòrics
|
||
|
|
Deficients
Psíquics
|
|
Educació
Compensatòria
|
||||
Tipus
informació:
|
X
|
Curricular
|
|
General
|
|
Tècnica
|
||
Fa
referència a:
|
|
Equipament
|
X
|
Programari
|
||||
Descripció:
|
Alumnes
de l'escola de música d'Arenys de Mar et presenten els seus instruments
musicals.
Són
una colla de nens i nenes, que estudien música en acabar escola.
Tota la música que escoltaràs és interpretada per
ells mateixos.
Podràs
llegir, escoltar, tocar alguns instruments i resoldre trencaclosques. Passeja
el teu ratolí per sobre de totes les imatges i no perdis cap detall.
Aquesta
web pretén ensenyar els instruments musicals des d'un punt de vista
visual i auditiu.
Senzillament,
veure i escoltar.
S’ha
intentat fugir de donar gaires explicacions, encara que s’ha aconseguit
sempre.
Es
clar, que no és un recull exhaustiu d'instruments. Són els
que hem tingut a l'abast. Sí que trobareu mostres de totes les famílies. FUNCIONAMENT Cal
tenir algunes consideracions respecte al funcionament d'aquesta aplicació: 1.
Totes les pàgines són animacions flash per tant el funcionament
de les icones del vostre navegador és limitat. 2.
Cal que expliqueu als nens/es que la major part de gràfics reaccionen
al ratolí (hi ha fotografies que en passar/clicar el ratolí
canvien o sonen). METODOLOGIA Amb
els alumnes de quart i cicle superior és aconsellable que presenteu
el funcionament i, a continuació (per escrit preferiblement), els
marqueu unes qüestions per resoldre o rutes per seguir. Si
us feu guies de rutes o si prepareu sessions agrairé que me les
feu arribar, les penjaré per tal de facilitar la tasca d'altres
mestres. Encara,
que he pensat en els més grans, amb un projector podreu utilitzar
algunes pàgines per presentar instruments de forma multimèdia
als petits. PRIMAVERA
DE VIVALDI T'havien
explicat que hi ha música que explica històries? Li
diuen música descriptiva, o sigui que descriu, que explica com és... Vivaldi
va posar música a un poema sobre la primavera. Jo
he intentat posar imatges perquè puguis "veure" com sona la música. |
|||||||
|
CONTINGUTS
DIDÀCTICS:
CICLE
INICIAL1.Formes
de producció de so: picant, bufant o corda.
2.Curiositat
i interès pel fet sonor.
3.Reconeixement
d’instruments visual i auditivament: violí, flauta de bec, trompeta,
piano, guitarra, claus, caixa xinesa i metal·lòfon.
4.Exploració
dels instruments. Distingir el timbre i algunes característiques
bàsiques.
5.Experimentació
acústica i comparació de timbres.
6.Relació
de la mida dels instruments amb la seva tessitura.
7.Relacions
entre materials de construcció i timbre.
CICLE
MITJÀ 1.Identificació
auditiva de les formes de producció de so: picant, bufant o corda. 2.Curiositat
i interès pels instruments. 3.Reconeixement
d’instruments visual i auditivament: violí, viola, violoncel i contrabaix,
guitarra, arpa i piano. Flauta de bec, flauta travessera, trompeta, saxofon
i clarinet. Claus, caixa xinesa, güiro, metal·lòfon
i timbales. 4.Exploració
dels instruments. Distingir el timbre, característiques bàsiques
i parts dels instruments. 5.Experimentació
acústica i comparació de timbres. 6.Identificació
de la tessitura d’un instrument (greu-mig-agut) per les seves mides. 7.Identificació
d’oïda dels materials principals de construcció. CICLE
SUPERIOR 1.Identificació
auditiva de les formes de producció de so: picant (distingir membranòfons),
bufant (tipus d’embocadures), corda fregada (pizzicato), pinçada
o picada.. 2.Curiositat
i interès pels instruments. 3.Reconeixement
d’instruments visual i auditivament: violí, viola, violoncel i contrabaix,
guitarra, arpa i piano. Flauta de bec, flauta travessera, trompeta, saxofon
i clarinet. Claus, caixa xinesa, güiro, metal·lòfon,
vibràfon, bateria i timbales. 4.Exploració
dels instruments. Distingir el timbre, característiques bàsiques
i parts dels instruments. 5.Experimentació
acústica i comparació de timbres i tessitures. 6.Identificació
de la tessitura d’un instrument (greu-mig-agut) per les seves mides. 7.Identificació
d’oïda dels materials principals de construcció. 8.Tema
i variacions. 9.Recerca
d’altres instruments descripció de les seves característiques
i classificació dins de les famílies. CONTINGUTS
DEL WEB: |
![]() |