La Mosqueta 3
Mataró
Intercomunicació i llenguatges

LA MOSQUETA 3

La Mosqueta 3, àlias “El Drac”, engloba un conjunt d’activitats destinades a nens i nenes que estan en procés d’aprenentatge de la lectura i l’escriptura. Té com a característica principal les diferents formes d’accés a les galeries, que fan que persones amb greus problemes motrius o amb problemes de relació, també les puguin utilitzar.

L’objectiu del programa és desenvolupar les capacitats motrius, cognitives i comunicatives de tots els nens/es.

Conté ela següents jocs:

MEMORY

És el tradicional joc d’aparellar cartes que estimula la memòria visual i que té com a característica la possibilitat de jugar-hi per encerclament. La velocitat de l’encerclament automàtic es pot regular amb el rellotge.

Hi ha la possibilitat d’escollir les imatges de les cartes, de manera que pots anar a buscar el dibuix, lletra, paraula, foto a les carpetes de l’ ordinador.

ALFABET

És un joc pensat per treballar de manera divertida l’alfabet català. Quan s’acciona una lletra determinada, aquesta es comença a escriure a la pantalla, s’escolta el nom de la lletra i de la paraula de referència que està escrita. Després s’inicia el reforç auditiu i de moviment. Hi ha dues paraules per lletra.

GALERIA

Consisteix en dues galeries d’imatges animades, acompanyades de músiques suggeridores, que van realitzant diferents moviments per la pantalla, pensats per fer seguiments visuals. Treballa la causa efecte.

El cdrom LA MOSQUETA 3 també conté:

1.LA MOSQUETA 1, que és un programa dissenyat per als nens i nenes d’educació especial, amb problemes de relació greus i amb afectacions motrius severes. Va dirigit a persones que s’han d’iniciar en l’entrenament del mecanisme d’acció de l’ordinador i han de treballar la causa efecte, l’atenció, la percepció, la memòria, …

Aquest programa treballa metodològicament l’aprenentatge de: pensar, accionar, mirar, escoltar, esperar, i tornar a començar aquest mecanisme de treball.

Apartats:

CAUSA EFECTE MOVIMENT

PRÉMER I ESCOLTAR

ENCERCLAMENT
  1. LA MOSQUETA 2, alies “EL CARGOL” que engloba un conjunt d’activitats destinades a persones afectades de Paràlisi Cerebral i/o amb problemes de relació amb l’objectiu de desenvolupar les seves capacitats motrius, cognitives i comunicatives .
CAUSA EFECTE MOVIMENT.

ACTIVITATS D’ENCERCLAMENT ( OFICIS I NOMBRES)