Adaptació d'activitats en l'entorn CLIC a les nee: Experiències a Primària i EI
Mperez12@pie.xtec.es
CEIP Lluís Millet
El Masnou
Les activitats dissenyades en l'entron Clic són un bon recurs per diversificar i adaptar les activitats d'ensenyament i parenentatge a les diferents necessitats interessos i motivacions de l'alumnat dels diferents Cicles i etapes educatives. Aquest tipus d'activitats són relativament fàcils de dissenyar ( a le web de la xtec ,dins el racó del Clic, hi haun manual), però es poden aprofitar tots els paquests publicatsique es troben a l'abast de tots els professionals de l'ensenyament, tant a la XTEC, com als CDs Sinera o Clic.

Aquesta experiència educativa en l'adaptació d'activitats en l'entorn Clic es va iniciar el curs passat, a partir de la meva participació en el curs D73 "Desenvolupament d'activitats en l'entorn Clic", quan vaig aprofitar el projecte final per dissenyar un paquet d'activitats Clic per treballar el tema del relleu de l'àrea de coneixement del medi social de cicle mitjà, amb un alumne amb dictamen.

Aquest curs, vaig dissenyar un paquet d'activitats Clic per treballar l'àrea de llenguatge amb un alumne escolaritzar a P4. En aquest paquet es treballen el nom dels nens i nenes de la seva classe.

Les dues experiències han estat molt positives. Els aventatges de les activitats de l'entorn Clic són múltiples i variades: El format d'activitats permet la interacció i la manipulació en un entron més atractiu i motivador.

Permet el treball de les mateixes activitats en format paper.Permet tenir informació individual o de grup de cada sesssió o el progrès de l'aulmne en diferents sessions.