Títol del Taller :
Contes amb PowerPoint
Responsable/s:
Francesc Espadero Amat
e-mail:
Centre de treball:
CEIP Francesc Burniol
Població:
Argentona
Nivell educatiu:
Internivells
x
Primària
Secundària
Àrea:
Tipus de NEE:
Deficients Auditius
Deficients Visuals
Deficients Motòrics
Deficients Psíquics
Educació Compensatòria
Tipus informació:
x
Curricular
General
Tècnica
Fa referència a:
Equipament
Programari
Descripció:

 

Contes amb PowerPoint

S’exposarà una manera de treballar amb les TIC per a narrar un conte tradicional, una llegenda o una història. El resultat que es pretén obtenir és una història il·lustrada, escrita i relatada per alumnes i que alhora sigui del seu interès. 

Aquesta activitat s’ha portat a terme enguany amb alumnes de Cicle Mitjà de Primària, però la seva adaptabilitat permet realitzar-la a altres cicles. El procés per arribar a l’exposició d’un conte a través de PowerPoint ens farà treballar també amb programes de disseny gràfic, amb l’escàner i amb processador detextos. El resultat final serà un conte amb imatges, text i àudio.

Un aspecte interessant és la necessitat de cooperació entre l’alumnat. El conte o la història final que se n’obté és el resultat del treball de tots els membres del grup. Cadascun d’ells s’encarrega d’una seqüència o part del conte, per això han de seguir allò acordat si volen que el conte final tingui coherència. 

Així mateix és important la transmissió entre alumnes de petites tasques. Per exemple: s’ensenya a un alumne a utilitzar l’escàner, a desar un document, a tancar l’ordinador o a inserir una imatge, etc. Aquest alumne ho ha de transmetre a un altre i aquest a un tercer. Així fins que tots els membres del grup realitzin totes les tasques. 

L’enfocament que s’ha volgut donar ha estat en torn de l’educació visual i plàstica i de les llengües, però depenent de la història treballada es podria aprofundir en activitats lligades a altres àrees com naturals (si s’expliqués el cicle de l’aigua), socials (en el cas de fer una descripció del nostre poble), … En altres paraules, és una activitat multidisciplinar perquè hi poden tenir cabuda llengües, ciències socials, educació visual i plàstica, ciències naturals,... tot depèn de la història que es treballi.