Títol del Taller :
Equipament
Programari
Descripció:

Es mostraran exemples de diferents maneres de treballar el conte utilitzant les TIC per tal de potenciar la seva utilització, donar idees al professorat, animar-lo a participar en activitats a la xarxa i mostrar l’accessibilitat de les NNTT.

Hipercontes

Activitat telemàtica cooperativa on hi participen diverses escoles. Està dirigida a alumnes de Cicle Mitjà i Superior de Primària i oberta als centres d’EE. El resultat és un Hiperconte interactiu i multidisciplinar amb argument múltiple on els alumnes en llegir van triant l’argument del conte.

En una ocasió un centre d’EE hi va participar i l’experiència va ser molt positiva.

L’activitat és multidisciplinar perquè engloba llengües, ciències socials, dibuix, ciències naturals,... depenent de cada conte. Requereix també el sentit cooperatiu ja que el grup-classeha de posar-se d’acord en les diferents possibilitats a escollir. Als centres participants se’ls enviauna estructura de conte amb espais buits que els alumnes han d’omplir segons la seva creativitat i els acords a que arribin. Amb lesdiferents versions que ens envien el grup de Telemàtica crea l’Hiperconte i el col·loca a la xarxa per tal que pugui ser llegir per tothom. L’Hiperconte resultant ofereix una estructura no lineal que aprofita el fet hipertextual de les pàgines web de manera que en un conte n’hi ha molts i el nen que el llegeix en realitat està construint el seu propi conte. És una nova experiència de lectura en format digital que resulta, a més, molt motivadora per aquells alumnes que han participat. L’Hiperconte és el resultat del treball que una sèrie d’escoles han realitzat a la classe i a l’aula d’informàtica. Han utilitzat sobre tot el processador de text i els programes de disseny gràfic. La metodologia per a treballar l’Hiperconte a classe és molt diversa, es donen idees per tal que el mestre decideixi quina és la millor manera de treballar-lo.

Contes Bojos

Són contes on line per a treballar l’àrea del llenguatge de manera divertida. Els alumnes abans de llegir-ne un hauran d’omplir un formulari amb paraules que se’ls demanen. Aquestes formaran part d’un conte que resulta “boig”, ja que gramaticalment les frases són correctes però el contingut varia segons les paraules que ha escrit el nen o nena. Es tracta d’una activitat interactiva amb resultat immediat. L’aplicació serveix per a treballar on line i una vegada apareix el conte es pot rectificar o imprimir. A més hi ha la possibilitat de crear nous Contes Bojos i enviar-los. En aquest cas l’alumne ha de realitzar un procés invers que implica treballar i ajudar a entendre els aspectes gramaticals de la llengua.

Llibre de contes digital

Es tracta d’un recull de contes fets quasi tots per alumnes i publicats a la xarxa per tal que puguin ser llegits per altres alumnes. N’hi ha d’Educació Infantil i de Primària. Alhora es poden veure diferents maneres de treballar aquests contes a la classe i a l’aula d’informàtica abans de ser publicats. Elprocessador de text i les seves possibilitats gràfiques, els programes de disseny o el correu electrònic són exemples de les eines que s’han utilitzat.