L’us polivalent de “El pequeño escritor”
Amparo Vázquez Sánchez
avazquez@pie.xtec.es
Moviment Educ. del Maresme

i CEIP Marinada-Salvador Espriu

Mataró

El Masnou

Llengües, Ed. Visual i Plàstica i EE
(extensió aprox. 2 fulls)
Aquesta és una experiència portada a terme en el CEIP de El Masnou Marinada-Salvador Espriu amb alumnat de segon nivell del Cicle inicial de Primària i també amb alumnat amb necessitats educatives especials i alumnat nouvingut.

En el taller es presentaran totes les possibles aplicacions que el programa “El pequeño escritor” ofereix, ja que permet treballar amb totes les llengües a nivell curricular que es fan servir a les escoles; però també permet treballar amb alumnat nouvingut procedents tant de païssos Comunitaris com Extracomunitaris amb la finalitat de treballar vocabulari en català i castellà. És també una bona eina per a treballar amb l’alumnat d’Educació Infantil la motricitat fina, les direccions, etc.

A nivell de E. E. El programa ofereix tot un ventall de possiblitats tant en l’aspecte creatiu com en el de tractament de la llengua, orientació en l’espai i altres aspectes de diferent tipologia.

Les mateixes aplicacions que es presenten poden aplicar-se a l’alumnat de Primer Cicle de Secundaria que presenta dificultats d’aprenentatge ja que és un programa que “engancha”, té múltiples possiblitats i el resultat és inmediat.

Es preten en aquest taller presentar totes aquestes possiblitats però també mostrar alguns dels treballs que s’han anat realitzant al llarg del curs com mostra real del que s’exposarà.