L'any 2OO4, el Departament d'Educació em va concedir una llicència d'estudis per fer el treball “Antropologia de la mort i el dol. Pautes d'intervenció a l'escola”.

En el 2005 vaig fer el “Curs de Postgrau en la Mort i el Dol” organitzat per la Fundació Universitat de Girona, Departament d’Innovació i Formació.

A l'any 2007 vaig escriure el conte: "La seva olor...", editat amb la col·laboració dels Serveis Funeraris de Barcelona, Mémora i Psikered, i vaig fer el Màster de "Filosofia 3-18" elaborant com a projecte final una proposta per poder treballar des de l'escola el tema de la mort, a través del conte, i que porta per títol "Parlar de la mort a l'aula".

El motiu de fer aquesta pag. web és la de compartir la feina feta per tal de facilitar a les escoles, i també a les famílies eines per treballar i parlar el tema de la mort amb els infants.

Malauradament moltes vegades no en volem parlar. Sembla com si per parlar-ne la convoquéssim, i esquivem el tema. Però el que és ben segur és que aquest tema no el podrem esquivar sempre, la mort forma part de la vida, quanta més vida tinguem, més morts viurem al nostra voltant.

La societat ara la amaga i l'allunya de la quotidianitat, la gent no es mor a les cases, i les vetlles es fan al tanatori. Els nens no veuen res de tot això, queden al marge i els podem mantenir "allunyats" d'aquest misteri. Però no els hi farem cap bé.

Ells i elles tenen moltes preguntes a fer, serà bo escoltar-los per poder-los ajudar a entendre-ho i a manifestar les emocions que convoca el fet d'una mort d'algú a qui estimem.

Contacte: clarrull@xtec.cat

CONTE "LA SEVA OLOR". (.ppt)
  CUENTO "SINTIENDO SU OLOR ". (.ppt)

ANTROPOLOGIA DE LA MORT I EL DOL. (.pdf)