Aquest treball ha estat elaborat gràcies a una llicència retribuïda pel Consorci d’Educació de Barcelona, categoria B, pel curs 2006-07.

Aquest treball ha rebut el suport del Projecte Comunicar de l’IMSERSO, Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales (Projecte 109/05), dirigit per la Dra. Maria del Pilar Fernández Viader de la Universitat de Barcelona.

Agraïments

Agraeixo a la Dra. M ª del Pilar Fernández Viader, del Departament de Psicologia Evolutiva de la Universitat de Barcelona, el seguiment realitzat d’aquest treball i les facilitats per poder disposar dels serveis de la Unitat d’Audiovisuals de la UB, així com als tècnics d’aquest servei, Raül Deamo i Joan Rubiralta, el seu treball de filmació i d’edició de les escenes de vídeo incorporades a la versió html.

Agraeixo a Esther Serrat, Tècnica del Servei Educatiu del Consorci d'Educació de Barcelona, i a Josep Puig, Cap de la Unitat de Serveis Educatius, el seu suport i la feina de seguiment realitzada.

Agraeixo a la direcció i al claustre del CEIPM Tres Pins i del CEE Josep Pla les facilitats donades per enregistrar en vídeo les activitats d’aula proposades.

Agraeixo a les professores Pepi Cedillo i Menchu González la seva participació i opinions en relació a l’educació de l’alumnat sord des del seu punt de vista com a mestres i adultes sordes.

Agraeixo als companys i companyes del CREDAC Pere Barnils amb qui hem compartit tantes coses junts, el molt que he après amb ells i elles durant aquests anys. Finalment, vull agrair a Claustre Piñol, logopeda del CREDA Pere Barnils, haver-me donat fa temps la idea de realitzar un treball adreçat al professorat d’aula ordinària, que a causa del dia a dia s’havia quedat per fer fins ara.

Carles Llombart i Elias

Psicopedagog del CREDAC Pere Barnils