INFORMACIÓ:

En la creació musical practicarem el tractament del so i l'exercitació de la forma musical. Dos aspectes molt diferents que podreu explorar en aquesta Web.

La font sonora és l'objecte que utilitzem per a produir so i/o soroll. Podem introduir a l'ordinador, un so amb una flauta, amb la veu o amb un Cd. El software ens ofereix possibilitats per a manipular tot allò que introduïm. Utilitzarem Audicity. El so és una vibració produïda per un cos en moviment. La diferència del so i del soroll ve determinada per la periodicitat de la ona sonora. La freqüència del so es mesura en kHz. L'oïda humana percep en condicions normals, entre 20Hz i 20 kHz. La intensitat del so es mesura en decibels, dB. Per aconseguir una bona qualitat en el so ens cal treballar amb una freqüència estàndard de 44.100Hz, i una targeta de so que ens ofereixi una mostra de so de 16 bits. Així aconseguirem un arxiu *wav. Són arxius que es desen amb el tipus PCM, que són unes dades d'audio digital sense comprimir. Mono i Estèreo ens indiquen que hi ha dos canals per enregistrar i reproduir el so. La extensió, *mid , és un format de so. Trobareu més informació en la pàgina Escoltar.

Amb l'exercitació de la forma musical es relacionen , la creació , l'anàlisi i l'exploració dels recursos formals. A poder ser amb una actitud lúdica. Per copiar una partitura podem escollir des d'una melodia senzilla, a una pàgina orquestral. Per compondre la sèrie dodecafònica , el cànon, els modes i les seves transposicions, el baix obstinat potser ens cal, potser, consultar un diccionari musical. Ho podreu trobar a la pàgina Navegar.