Ajuda al Musictime

1) Per començar a treballar ens cal ajustar els següents paràmetres:
· Obrir un arxiu Nou, i desar-lo amb un títol
· Decidir el tipus de pentagrama: per a piano, piano i veu, o múltiples pentagrames. Després quants sistemes volem, i finalment el nombre de compassos per a cada sistema.
· Seleccionar el canal MIDI, i escollir el MIDI Maper i ens escollirà el propi de la targeta de so.
· Anar a Finestres obrir el mapa de pistes i escollir, l'instrument i escriure al seu nom, seleccionar el Canal A, no transposició, i el volum.
· Els Canals , són els diferents instruments que volem escoltar.El Canal és com si fos un micro imaginari per on entrem un sol instrument. Si volem sentir una música amb diferents instruments, anem al mapa de pistes i seleccionem diferents canals. Però sempre al Port A. Si canviem al Port B, seria el cas que tinguessiu un altre teclat connectat, el seu lloc seria al Port B . A cada port hi ha 16 canals MIDI. La percussió, s'assigna al canal 10.
· Anar a Finestres i obrir Paletes. Clicant sobre on posa notes, ens anirà canviant les opcions que tenim per a escriure la partitura, i hem d'escollir el compàs, la clau, lligadures, etc. etc.

Ja podem començar a escriure la partitura.

2) A la barra d'eines hi ha; la fletxa, per seleccionar, la goma per esborrar, el llapis per escriure música.
3) Doble Clic per seleccionar un pentagrama amb la fletxa fora. I a dins, només seleccionarem un compàs.
4) Si ens equivoquem, anar a Modificacions i Desfer.
5) Per esborrar fer-ho amb la goma, o seleccionar +suprimir
6) Les Veus , que hi ha a l'esquerra de la barra d'eines, serveix per a sobreposar veus, com si es tractés de polifonia/contrapunt i no pas de pistes.Veu1 i s'escriu.Veu2 i s'escriu l'altre. etc. Després totes Veus. Mateix instrument.
7) El Ports, serveixen per a la connexió desintetitzadors externs i teclats interns: A i B. En aquest cas el farem servir el Port B si tenim un teclat connectat a l'ordinador.
8) Si volem escoltar la música que hem escrit , podem activar i desactivar amb la barra d'espaiar el teclat.
9) "Inicio i Fin" es poden fer servir per pujar i baixar la partitura.

Hi ha una pràctica molt divertida i és la següent: us podeu baixar un arxiu MIDI, i si el copieu i l'enganxeu a la pantalla en un arxiu nou del MusicTime, podreu veure la partitura d'aquella Música.