Precaucions

Si decidiu crear la vostra cançó en l'opció del arxius digitals ( *wav, *mp3, etc.) heu de tenir en compte que no obtindreu una gravació de gran qualitat.

Perquè?, doncs veureu, per enregistrar una cançó hem de seguir els següents passos:

1) Enregistrar les vibracions sonores analògiques: la vostra veu, els instruments, etc. i tot això requereix moltes pistes per a processar la informació que estareu donant al programa.

2) Ara el software ho transforma en informació digital de forma automàtica.

3) Després dins el programa,es manipulen les vibracions sonores digitals.

4) Ara el software ho tornarà a convertir en vibracions sonores digitals ( *wav,*mp3...etc.).

I per a tot això ens cal un processador i una memòria bastant potents que només es troben en els estudis de gravació professionals. Si a més a més, volem treballar amb vàries pistes, amb molts efectes i amb molt bona qualitat, aleshores, amb un Pentium II, o un clònic equivalent, ja no ho podem fer. Tindreu tants problemes que no arribarem gairebé a escoltar res.

Per tant, si voleu enregistrar la cançó en aquesta opció, us heu de plantejar cantar la cançó amb simples acompanyaments fet per vosaltres amb ritmes o sorolls, com més us agradi,amb un micròfon que enregistrarà en MONO.

Aleshores, hem de rebaixar tots els paràmetres que fan que una música tingui una bona audició.

1) Enregistrar en MONO

2) Enregistrar a 22050 Hz

3) Enregistrar en una resolució de 8bits.

Des de l'Audacity, enregistrareu amb una sola pista i aplicareu tots els efectes que us aporta aquest programa i que us puguin interessar per aplicar-los a la vostra cançó. Us recomano que us els escolteu tots i passeu una bona estona. Després decidiu els què voleu.

És molt interessant l'efecte del Fade, que fa que la cançó comenci progressivament del silenci al so amb suavitat; i també ho podeu aplicar perquès'acabi la cançó també progressivament amb suavitat fins que s'extingeixi el so.

Tot això ho trobareu a l'ajuda de l'Audacity.