La taula adjunta mostra dades sobre erosió en sòls agrícoles i forestals de la comarca del Solsonès. Analitzeu les dades i subratlleu, al text següent, un dels dos termes que apareixen entre parèntesi en cada cas, de manera que es correspongui correctament amb l’anàlisi.

L’erosió hídrica dels sòls agrícoles és, en el conjunt de la comarca, molt més (greu / lleu) que en els sòls forestals. Això és degut, principalment, a la (baixa / alta) protecció que ofereixen els cultius al sòl agrícola, ja que si ens fixem en el seu pendent aquest sòl té una (erosionabilitat / erosivitat) (baixa / alta). Per contra, en els sòls forestals, els forts pendents són (compensats / accentuats) amb escreix (pel baix / per l’elevat) recobriment vegetal que proporciona el bosc al sòl, que fa que les taxes d’erosió siguin (baixes / altes). Tanmateix, el risc d’erosió en cas d’una alteració greu de l’ecosistema que elimini la coberta vegetal –com pot ser un incendi– en els sòls forestals és molt (elevat / reduït), fins i tot més que en els agrícoles. A més, si ens fixem en la profunditat dels dos sòls, la pèrdua de 3 cm de sòl suposaria la desaparició del (25 % / 2,5 %) de sòl arrelable en el sòl forestal, mentre que en l’agrícola seria del (5 % / 0,5 %).
7.A més, si ens fixem en la profunditat dels dos sòls, la pèrdua de 3 cm de sòl suposaria la desaparició del:
25 % de sòl arrelable en el sòl forestal, mentre que en l’agrícola seria del 5 %
25 % de sòl arrelable en el sòl forestal, mentre que en l’agrícola seria del 0,5 %
2,5 % de sòl arrelable en el sòl forestal, mentre que en l’agrícola seria del 5 %
2,5 % de sòl arrelable en el sòl forestal, mentre que en l’agrícola seria del 0,5 %
6.El risc d’erosió en cas d’una alteració greu de l’ecosistema que elimini la coberta vegetal –com pot ser un incendi– en els sòls forestals és molt:
elevat, fins i tot més que en els agrícoles
reduït, fins i tot més que en els agrícoles
5.L’elevat recobriment vegetal que proporciona el bosc al sòl fa que les taxes d’erosió siguin:
baixes
altes
4.En els sòls forestals, els forts pendents són:
compensats amb escreix pel baix recobriment vegetal que proporciona el bosc al sòl
compensats amb escreix per l’elevat recobriment vegetal que proporciona el bosc al sòl
accentuats amb escreix pel baix recobriment vegetal que proporciona el bosc al sòl
accentuats amb escreix per l’elevat recobriment vegetal que proporciona el bosc al sòl
3.Si ens fixem en el seu pendent, el sòl agrícola té una:
erosionabilitat alta
erosionabilitat baixa
erosivitat alta
erosivitat baixa
2.La greu erosió hídrica dels sòls agrícoles és deguda, principalment, a la:
baixa protecció que ofereixen els cultius al sòl agrícola.
alta protecció que ofereixen els cultius al sòl agrícola.
1.L’erosió hídrica dels sòls agrícoles és, en el conjunt de la comarca, molt més:
greu que en els sòls forestals.
lleu que en els sòls forestals.