Subratlleu els cinc errors, des del punt de vista científic, que conté el fragment adjunt d’un article fictici de premsa. Indiqueu el terme correcte en cadascun dels casos i raoneu-ho.

Un problema ambiental greu

La Veu del Matí

La pèrdua de sòl a conseqüència de les activitats humanes està provocant en aquests darrers decennis la desertització d’àmplies zones del planeta.
Entre els factors que afavoreixen l’erosió del sòl cal assenyalar: la manca de coberta vegetal, el fort pendent del terreny, les textures formades majoritàriament per partícules de mida gran. Dos factors que disminueixen l’erosió del sòl són les precipitacions pluvials intenses i de curta durada i el pasturatge intensiu.
Les mesures que es poden proposar per minimitzar l’erosió del sòl són diverses: adequar l’ús del sòl de manera que, per exemple, sòls forestals no siguin emprats per pasturar; mantenir el sòl amb vegetació, ja que afavoreix la infiltració i disminueix l’escolament; llaurar i plantar seguint el pendent del terreny; potenciar l’ús de maquinària agrícola pesada que compacta el sòl, amb la qual cosa augmenta l’escolament i disminueix la infiltració; disminuir el pendent dels vessants construint bancals o terrasses.

Perfil d'un sòl
HoritzóCaracterístiques
AAcumulació de matèria orgànica, descomposició, infiltració, humificació, lixiviació
BPrecipitació de sals