Segons dades de l’any 1985: «Tota la producció de carbó dels Països Catalans és de lignit. No hi ha explotacions de carbó mineral ni de torbes. La qualitat dels lignits no és bona en general, i per aquesta raó només s’usen en la producció d’energia elèctrica (90 %), i com a combustible d’algunes indústries barrejant-lo amb carbó de qualitat superior».

9.Quins són els impactes ambientals resultants de la transformació del carbó en energia elèctrica?:
La seva combustió origina emissions de CO2 que fa augmentar l’efecte hivernacle a escala global
La seva combustió origina emissions d'anhídrids de sofre a l’atmosfera, cosa que provoca la pluja àcida, que afecta l’atmosfera, l’edafosfera, la biosfera i hidrosfera.
La seva combustió origina emissions de O3 que afavoreix la boira fotoquímica
La seva combustió origina emissions de CH4 que fa augmentar l’efecte hivernacle a escala global
8.Quins són els riscos derivats de l’explotació dels carbons en forma de mineria?:
Les malalties (silicosi)
Les malalties (hipertensió)
Els esfondraments
Les explosions (per exemple de grisú, es és un gas inflamable que es desprèn a l’interior de les mines).
La radioactivitat dels materials
7.Quins avantatges té la utilització de carbó de qualitat superior en la producció d’energia elèctrica?:
Si té més qualitat, té més poder energètic
Si té més qualitat, emet menys impureses com a producte de la seva combustió a l’atmosfera, o sigui serà menys contaminant
Si té més qualitat, produeix menys CO2 i disminueix l’efecte hivernacle
Si té més qualitat, produeix menys CO i contamina menys
6.Per quina raó els lignits no són considerats de bona qualitat?:
Perquè la seva densitat es molt baixa
Perquè en la seva combustió no es produeix una quantitat massa elevada d’energia en forma de calor
Perquè en la seva combustió genera més òxids de nitrogen i de sofre a partir de les seves impureses
Perquè la seva combustió requereix una temperatura excessivament elevada
5.Indiqueu les característiques del «lignit»:
És un tipus de carbó amb menys impureses que la hulla
És un tipus de carbó amb més impureses que la hulla
És un tipus de carbó amb menys contingut de carboni que la hulla
És un tipus de carbó amb més contingut de carboni que la hulla
Es un tipus de carbó que es troba alternant entre capes d’argila i altres sediments en zones pantanoses
És un tipus de carbó amb menys antiguitat que la hulla
És un tipus de carbó amb més antiguitat que la hulla
És un tipus de carbó amb menys poder calorífic que la hulla
És un tipus de carbó amb més poder calorífic que la hulla
4.Indiqueu les característiques del «torba»:
És un tipus de carbó amb menys impureses que el lignit
És un tipus de carbó amb més impureses que el lignit
És un tipus de carbó amb menys contingut de carboni que el lignit
És un tipus de carbó amb més contingut de carboni que el lignit
És un tipus de carbó amb menys antiguitat que el lignit
És un tipus de carbó amb més antiguitat que el lignit
És un tipus de carbó amb menys poder calorífic que el lignit
És un tipus de carbó amb més poder calorífic que el lignit
3.Indiqueu les característiques del «carbó mineral»:
És un tipus de carbó amb menys impureses que el lignit
És un tipus de carbó amb més impureses que el lignit
És un tipus de carbó amb menys contingut de carboni que el lignit
És un tipus de carbó amb més contingut de carboni que el lignit
És un tipus de carbó amb menys antiguitat que el lignit
És un tipus de carbó amb més antiguitat que el lignit
És un tipus de carbó amb menys poder calorífic que el lignit
És un tipus de carbó amb més poder calorífic que el lignit
2.A partir de les dades anteriors i de la taula adjunta, expliqueu a què ens referim quan parlem de: «reserves»:
Són reserves els jaciments de lignit dels quals la seva explotació és econòmicament rentable en aquests moments.
Són reserves els lignits existents en el subsòl, i que són susceptibles de ser utilitzats en funció de les necessitats.
Són reserves els lignits existents en el subsòl, però que no són susceptibles de ser utilitzats.
Són reserves els lignits existents en el subsòl, i que ja han estat explotats en temps anteriors.
1.A partir de les dades anteriors i de la taula adjunta, expliqueu a què ens referim quan parlem de: «recursos»:
Són recursos els jaciments de lignit dels quals la seva explotació és econòmicament rentable en aquests moments.
Són recursos els lignits existents en el subsòl, i que són susceptibles de ser utilitzats en funció de les necessitats.
Són recursos els lignits existents en el subsòl, però que no són susceptibles de ser utilitzats.
Són recursos els lignits existents en el subsòl, i que ja han estat explotats en temps anteriors.