La següent gràfica representa l’hidrograma del riu Seba ens els dies anteriors i posteriors a dues precipitacions intenses però gairebé idèntiques que van estar a punt de provocar inundacions. Cal destacar que la conca s’ubica en un substrat permeable i fa 6 mesos que pràcticament no plovia.

3.Quina forma tindria l’hidrograma si el dia 4 d’octubre tornés a produir-se una altra precipitació semblant a les anteriors?:
La corba ha de ser més alta que la segona
La corba ha de ser més baixa que la segona
La corba d’esgotament ha de ser almenys tan pronunciada com la segona
La corba d’esgotament ha de ser menys pronunciada que la segona
2.Com s’explica que la segona crescuda representi més cabal, tingui un temps de resposta més ràpid i una corba d’esgotament més llarga?:
Perquè pot haver més escolament degut a què el conjunt de porus del substrat s'ha anat obturant degut a la traslocació de partícules més petites que els han tapat, i això fa minvar la infiltració i obliga a què l'aigua s'escoli
Perquè pot haver més infiltració degut a l'acció erosiva de les precipitacions anteriors
Perquè pot haver menys evapotranspiració degut a la destrucció de la vegetació que han originat les precipitacions anteriors
Perquè els aqüífers ja estan més carregats a conseqüència de la primera precipitació i per tant hi hagi més aigua d’escolament circulant per la superfície
1.D’on procedeix l’aigua que porta el riu en els dies anteriors a la primera precipitació?:
Procedeix de les aigües superficials