L’article adjunt presenta 10 errors científics. Identifiqueu els errors i comenteu-los.
  La Veu del Matí

Crisi sísmica de la Depressió Prelitoral de juny de 2002

Durant la segona quinzena del mes de juny de 2002 es van produir 22 petits terratrèmols concentrats en dues setmanes a la Depressió Prelitoral. La gènesi d’aquests sismes està directament relacionada amb un seguit de falles situades al subsòl d’aquesta zona del nostre país.
Les intensitats assolides foren d’1,0 a 3,4 graus en l’escala de Richter. Els estudis dels vulcanòlegs han determinat que els epicentres d’aquests sismes se situen a fondàries properes als 10 km i alliberen energia geotèrmica molt elevada.
Els enregistraments d’aquests terratrèmols s’han fet a través de la xarxa sísmica de l’Institut Paleontològic de Catalunya utilitzant gravímetres, amb la tecnologia actual més avançada. La utilització d’aquesta tecnologia de darrera generació ha permès elaborar el mapa d’isosistes, eina bàsica per poder determinar l’energia despresa pels terratrèmols, que es mesura mitjançant l’escala MSK.
La perillositat sísmica a Catalunya és elevada a la zona litoral i a la Depressió Central, i molt baixa o nul·la als Pirineus.

11. Assenyala els cinc errors que conté el text:
Les tempestes tropicals tenen pressions molt baixes a la part central (normalment inferiors a 1096 mb)
Les tempestes tropicals tenen pressions molt baixes a la part central (normalment inferiors a 950 mb)
Quan generen vents superiors a 117 km/h parlem d’huracà
Quan generen vents superiors a 60 km/h parlem d’huracà
Els huracans o ciclons s’originen a tots dos costats de l’equador, entre els 20 i els 40º de latitud
Els huracans o ciclons s’originen a tots dos costats de l’equador, entre els 5º i els 20º de latitud
La força de Coriolis és inexistent a l’equador i augmenta a mesura que ens n’allunyem
La força de Coriolis és màxima a l’equador i disminueix a mesura que ens n’allunyem
Els huracans causen importants inundacions
L’efecte destructiu dels huracans se centra en la força del vent

10. Quins riscos són característics dels fenòmens següents?: