La figura adjunta mostra dos revolts d’una carretera de muntanya en una zona de forta inestabilitat gravitatòria. Els materials sobre els quals s’assenta són constituïts per estrats subverticals de calcàries.
 

6. Quines mesures poden anar adreçades a augmentar la resistència de l’escarpament?:
Construir murs o contraforts de formigó
Posar-hi xarxes o malles metàl·liques
Injectar substàncies que permetin augmentar la cohesió dels materials, com per exemple formigó
Posar-hi estructures d’anclatge en les zones menys fragmentades

5. Donat que l’escarpament és rocós, quines mesures tindran l’objectiu de contrarestar el moviment dels materials?:
Construir murs o contraforts de formigó
Posar-hi xarxes o malles metàl·liques
Injectar substàncies que permetin augmentar la cohesió dels materials, com per exemple formigó
Posar-hi estructures d’anclatge en les zones menys fragmentades

4. Indiqueu quatre mesures correctives adreçades a evitar la caiguda de blocs:
Revegetar els talussos
Construir bancals que disminueixen el pendent dels talussos
Construir murs o contraforts de formigó
Posar-hi xarxes o malles metàl·liques
Injectar substàncies que permetin augmentar la cohesió dels materials, com per exemple formigó
Posar-hi estructures d’anclatge en les zones més fragmentades
Posar-hi estructures d’anclatge en les zones menys fragmentades

3. Per què els plans d’estratificació verticals poden contribuir a augmentar la inestabilitat de la carretera?:
Perquè faciliten la filtració de l'aigua de pluja que augmenta la meteorització de la roca
Perquè afavoreixen el fenomen del termoclastisme en un clima de muntanya
Perquè afavoreixen el fenomen de la gelifracció en un clima de muntanya
Per què afavoreixen el desenvolupament de fluxos

2. Quina propietat química de les calcàries afavoreix inestabilitats gravitatòries en aquesta roca?:

1. Quan es diu que els estrats són subverticals?: