St. Adrià del Besòs-estació del tren

El punt de partida és l’estació de tren de St. Adrià del Besòs, prop tenim el tramvia, una estació de bicing, i, si passem el pas soterrat a l’altra banda de la via del tren, la línia d’autobús.Cal accedir a la platja i des d’aquí es poden realitzar diferents treballs d’’una zona molt alterada de l’àrea metropolitana de Barcelona. En aquest punt es proposen dues línies de treball: el retrocés de la línia de la costa i la qualitat de la sorra de la platja.

Retrocés de la línia de la costa

La presència de formigó antic (restes de búnquers i proteccions utilitzats en laguerra civil 1936-39) ens donen idea del retrocés de la línia de la costa.

La proximitat a la desembocadura del riu Besòs pot incorporar arguments i dades a aquest fenomen.

El pont de l’energia Elèctrica de Catalunya (anys més tard FECSA). Fotos de l'arxiu d'imatges del Museu de Badalona.

Fons i fotògraf Josep Cortinas
Arxiu Josep M. Cuyàs. Autor desconegut
Arxiu Josep M. Cuyàs. Autor desconegut

 

Qualitat de la sorra de la platja

El color, la granulometria i la disposició de la sorra ens poden donar informació de la procedència i les vies d’aportació de la sorra en aquesta zona.

La transformació industrial produïda ara fa unes dècades ens poden donar informació de l’estat actual i la seva evolució en el temps.

Vistes Generals .  

Abel Fabre, J. (1974). Incidencias Revisión Plan Comarcal - en su aprobación inicial - en la Industria de Badalona. Barcelona.