El punt de partida és l’estació de tren de St. Adrià del Besòs, prop tenim el tramvia, una estació de bicing, i, si passem el pas soterrat a l’altra banda de la via del tren, la línia d’autobús.Cal accedir a la platja i des d’aquí es poden realitzar diferents treballs d’’una zona molt alterada de l’àrea metropolitana de Barcelona. En aquest punt es proposen dues línies de treball: el retrocés de la línia de la costa i la qualitat de la sorra de la platja.
Retrocés de la línia de la costa
La presència de formigó antic (restes de búnquers i proteccions utilitzats en laguerra civil 1936-39) ens donen idea del retrocés de la línia de la costa.
La proximitat a la desembocadura del riu Besòs pot incorporar arguments i dades a aquest fenomen.
El pont de l’energia Elèctrica de Catalunya (anys més tard FECSA). Fotos de l'arxiu d'imatges del Museu de Badalona.
|
![]() |
![]() |
Fons i fotògraf Josep Cortinas |
Arxiu Josep M. Cuyàs. Autor desconegut |
Arxiu Josep M. Cuyàs. Autor desconegut |
Qualitat de la sorra de la platja
El color, la granulometria i la disposició de la sorra ens poden donar informació de la procedència i les vies d’aportació de la sorra en aquesta zona.
La transformació industrial produïda ara fa unes dècades ens poden donar informació de l’estat actual i la seva evolució en el temps.
Vistes Generals . | |
![]() |
![]() |
Abel Fabre, J. (1974). Incidencias Revisión Plan Comarcal - en su aprobación inicial - en la Industria de Badalona. Barcelona. |