Unitats didàctiques

Tema:

Geometria i àlgebra bàsiques

Nivell:

Elemental

Títol:

A4 – Cilindres

Paraules clau:

Geometria bàsica, Volum, Proporció.

Objectius generals:

  • Resoldre problemes matemàtics
  • Augmentar el sentit numèric
  • Augmentar i exercir el coneixement geomètric
(Del curriculum suec)

Objectius didàctics:

  • Aprofundir en el coneixement sobre quin efecte tenen variables diverses en el valor del volum d'un ciindre.

  • Aprofundir en els conceptes a l'entorn de la proporcionalitat.

Resum:

Treball de laboratori amb geometria i proporcions.

Què es necessita i on trobar-ho:

Paper A4, regle

Temes relacionats:

  • Geometria bàsica (volum).

  • Àlgebra (proporcionalitat).

Requeriments inicials:

  • Teoremes bàsics de geometria.

  • Proporcionalitat.

Enllaços d'interès:

Procediments:

El treball de laboratori pot ser-nos molt valuós com a professors de Matemàtiques. Mitjançant el treball de laboratori podem atènyer alguns punts que són crucials si és que volem tenir èxit i proporcionar bones condicions d'aprenentatge als nostres alumnes:

  • El coneixement quant a com pensen els estudiants.

  • Els alumnes es veuen forçats a expressar què estan fent, què han trobat i com han arribat al seu resultat.

  • La majoria dels alumnes els agrada: es tracta d'una activitat socialment positiva que encoratja la cooperació.

Per començ heu d'organitzar els alumnes en grups de treball. Llavors enuncieu-los aquest problema:

  1. Un full de paper com aquest es pot enrotllar per fer un cilindre de dues maneres. (Proveu-ho).

  2. Quin d'aquests cilindres té el volum més gran? El gruixut o bé l'allargassat? (Opineu).

  3. Quina és la raó entre la llargada i l'amplada d'aquest full de paper (A4)?

  4. Quina és la raó entre els volums dels dos cilindres que es poden fer a partir d'un full de paper en el qual un costat és doble de llarg que l'altre?

  5. Descriviu amb les vostres pròpies paraules la relació entre la raó del paper (la raó entre la llargària i l'amplada) i la raó dels volums.

Pensem que és millor fer una petita introducció i, llavors, mantenir discussions mentre dura el treball. Acabeu l'unitat amb una discussió de la conclusió del número cinc.

(A partir d'una idea de Hans Heikne, Krister Larsson i Stefan Löfwall.)

Avaluació:

Vegeu "procediments".

Exemples:

Informació sobre el(s) autor(s):

Rebuda:

2000/10/18

 

Si voleu criticar tot això, o fer-nos suggeriments o, simplement, enviar-nos comentaris, feu servir aquest formulari:

El vostre nom:
El vostre pais:
El vostre e-Mail:
El vostre status:
Els vostres comentaris: