Així ho celebrem nosaltres

Al CEIP "Eduard Toda i Güell" de Reus, la celebració del Halloween junt a la de la Castanyada, és ja una tradició. Cada any, la tarda del 31 d'octubre alguns nens de sisè es disfressen de bruixes, vampirs ,exorcistes, monstres.... També porten carabasses que prèviament han buidat a casa, amb un ciri dintre o simplement ciris petits dintre de recipients que no puguin causar accidents a l'hora de moure's per l'escola.
Ja dies abans treballem el vocabulari, decorem l'aula d'anglès i la cartellera del passadís, en definitiva, realitzem activitats que ajuden a crear ambient i a motivar els alumnes que esperen el dia de Halloween amb expectació. Els alumnes memoritzen un poema que reciten en cada visita fantasmagòrica a la resta de les classes el dia 31. El poema és el següent:

The school is full of monsters,
witches everywhere...
Vampires up and down,
ghosts on my head.
Happy Halloween!!!!
I'm not scared

Com podeu observar, és un poema ben senzill. És sorprenent com tothom memoritza ràpidament el poema i pronuncia les paraules perfectament. La veritat és que es tracta d'una activitat molt divertida.

Finalment, la tarda del 31 arriba i els nens es preparen per passejar per l'escola. Els professors dels diferents cursos ja saben que esperen una visita i col·laboren en l'activitat. Quan noten la nostra presència, baixen les persianes, apaguen les llums i la professora d'anglès posa música de por. A continuació els nens i nenes disfressats entren a l'aula i es situen davant de tota la classe. Reciten el poema de la manera més fantasmagòrica que poden i abans de sortir de la classe desfilen entre les taules perquè tothom els pugui veure ben a prop.

Com que són molts els nens que volen participar en l'activitat, fem torns per entrar a les aules. Tot el centre disfruta amb aquesta activitat, especialment els alumnes de sisè que veuen com poden fer servir la llengua que han après a la classe i amb una dramatització que és una cosa que sempre els agrada. A vegades, els nens de cursos inferiors ens responen amb un altra rima que han preparat també a la classe d'anglès i així senten que no són simplement espectadors.

Bé, així es com preparem i celebrem nosaltres el Halloween. Us agradaria contar-nos com ho celebreu vosaltres?
Envia'm un email

Tornar a la pàgina principal