Halloween als Estats Units

Als Estats Units la tradició del Halloween està molt arrelada i tant adults com nens esperen amb impaciència l'arribada del 31 d'octubre. Ja setmanes abans d'aquest dia, les famílies nord-americanes comencen a preparar-se per a la celebració. Normalment, les famílies van a granges on es poden trobar cents de carabasses de totes formes, mides i colors perquè tothom pugui triar la seva i més tard buidar-la a casa. Aquesta tècnica és coneguda en anglès com "pumpkin carving". Consisteix a tallar la part de dalt de la carabassa, buidar-la amb una cullera i tallar ulls, boca i nas amb formes triangulars. A continuació, a dintre es col·loquen espelmes que serviran per il·luminar la porta de la casa la nit de Halloween. Posar la carabassa al porxo diu a tothom que aquella casa celebra Halloween i poden trucar a la porta. Buidar les carabasses requereix una mica de tècnica i hi ha gent que realitza autèntiques meravelles amb elles, com esculpir tot tipus de figures fantasmagòriques.

Un altra cosa que et deixa veure que Halloween s'acosta és la decoració que es troba als jardins de moltes cases. Segons la barriada, no és difícil trobar bruixes de drap a les teulades, taüts als jardins, peus que surten del terra com si allà hi hagués estat soterrat algú, teranyines, ratpenats o fantasmes a les finestres. La societat americana realment disfruta amb aquest tipus de celebracions.

Dies abans de Halloween, els nens ja parlen de quina disfressa es posaran per anar a demanar caramels i espantar els veïns. Ja durant el dia, les escoles fan desfilades com les que aquí tenim per Carnestoltes i moltes activitats més, relacionades amb aquesta festa.

Per fi, la nit del 31 arriba i tothom surt al carrer quan es fa fosc . Mentre alguns membres de les famílies es queden a casa amb un bol gegant de llaminadures que oferiran als nens que truquen a la porta ("trick or treaters"), la resta de la família surt a acompanyar els nens a demanar dolços a la resta dels veïns. Els nens van disfressats normalment de monstres o personatges que fan por i porten una bossa decorada o petita galleda on posar els caramels que reben. El "trick or treat" es podria traduir com "broma o regal", volent dir que si no els donen un grapat de caramels, xocolatines o petites joguines, els nens gastaran una petita broma als veïns. Com ja podeu imaginar, sempre hi ha un grapat de caramels que anirà a la bossa.

No és estrany veure famílies que es disfressen també per rebre els nens i si el temps acompanya i no fa molta fred, simulen tot tipus de situacions com la que podeu veure a la foto; un casament de morts vivents en el quual fan signar el llibre de convidats i donen caramels als nens i coses tan estrambòtiques com fetges als adults.

Quan comença a fer-se tard i els nens han trucat a les portes d'alguns carrers, tornen a casa a contar quants caramels han recollit enguany i menjar un bon grapat sota la mirada desaprovadora de les mares. Aquí acaba el Halloween per als nens, però comença per als adults que es disfressen per a anar a festes que se celebren pertot arreu.

Bé, Halloween com ja sabreu, se celebra a altres països de parla anglesa i cadascú celebra Halloween a la seva manera. Potser, una de les més conegudes gràcies a la televisió i al cine, és la que aquí us he explicat.

Oi que sembla divertit?

Tornar a la pàgina principal