Per què celebrar Halloween?

Perquè la llengua no pot anar separada de la cultura. Perquè quan ensenyem una llengua als nostres alumnes, en aquest cas l'anglès, estan aprenent també els aspectes socioculturals del països on aquesta es parla. Com a mestres ens interessa que l'alumne conegui aspectes culturals i socials que siguin propers als seus interessos i motivacions. Això ajudarà a que no només disfrutin amb la classe d'anglès mentre aprenen, sinó que arribin a conèixer l'existència d'altres cultures i tradicions, a comparar-les amb les nostres i comprendre, en definitiva, diferents maneres de veure el món. Només així ajudarem als alumnes a mostrar actituds de respecte per les opinions, sentiments i manera d'expressar-se de persones que parlen una llengua diferent a la seva.

Per altra banda, resulta molt motivador per als alumnes celebrar festivals i tradicions amb les quals també disfruten nens d'altres cultures de la mateixa edat. Els alumnes senten molta curiositat pel que fan els nens d'altres països i gaudeixen utilitzant materials autèntics com fotografies, postals i tota mena d'objectes d'altres països. Com a mestres tenim l'excusa perfecta per captivar la seva atenció i fer que vegin la classe d'anglès com quelcom divertit .

Mentre s'ho passin bé amb la celebració del Halloween, els alumnes estan aprenent; aspectes geogràfics dels països on existeix aquesta tradició, aspectes culturals com el fet de viure en cases a les ciutats i no edificis com al nostre país, aspectes històrics quan parlem de l'origen del Halloween (per exemple, la seva arribada amb els immigrants irlandesos als Estats Units), a ser més tolerants i desenvolupar una actitud positiva cap a altres cultures, llengües i races i la llengua amb les seves expressions i vocabulari que serà aplicable a altres situacions.

Tot això no vol dir que hem d'oblidar tradicions tan nostres com la Castanyada, la qual celebrem el mateix dia que Halloween. Tot el contrari, serà un moment especialment adequat per fer veure als alumnes que no tots els països celebren les mateixes coses i fins i tot poden arribar a celebrar la mateixa festa com Tots Sants, de diferents maneres.

Vist l'ampli ventall d'avantatges, qui es pot negar a celebrar Halloween, Guy Fawkes o L'Any Nou xinès a l'aula d'anglès?

Tornar a la pàgina principal