La Música a l'Abast
Autor: Constantí Sotelo i Paradela
Material Curricular Homologat per a l'Ensenyament de la Música a l'ESO (1r i 2n cicles)
(DOGC. 2133. 27.11.95, pàg. 8791. Res. 14.11.95)

Fitxa Tècnica:
Títol: "LA MUSICA A L'ABAST".
Autor-editor: Constantí Sotelo i Paradela.
Distribució: "Arc de Berà" (c/ Bèlgica, 6-7. Polígon Montigalà 08911. Badalona, telf. 93 - 465 30 08, fax 93 - 465 87 90)
Descripció: 27 per 20.5 cm. 222 pàgines + 22 fitxes per omplir.
Presentació: Dibuixos, gravats i còmics musicals. Dues cassettes.

Contingut del llibre:

Presento el llibre LA MUSICA A L'ABAST que ha estat pensat tant per als professors de música i els alumnes, com també públic en general. Ha estat pensat especialment per la seva utilització en l'ESO (1r i 2n cicles). En efecte, el llibre ofereix un  material pedagògic, resumit i de fàcil comprensió i utilització activa per l'alumne i el professor. Amb aquests continguts es poden impartir tant les grans línies generals de la música (crèdits comuns de l'ESO), com els aspectes específics de la mateixa (crèdits variables).
Els continguts, resumits i de fàcil comprensió, poden ser la base d'una cultura musical necessària per a tothom.

Aquest llibre engloba tant la pràctica musical com la història de la música acompanyada d'audicions. En efecte, conté en un sol volum els apartats següents:

1. LA MÚSICA EN L'UNIVERS I EN EL TEMPS: El so i les seves qualitats, les èpoques estètiques, els instruments i conjunts musicals, l'aniversari dels compositors.
  2. LA PRÀCTICA DE LA MÚSICA. La piràmide de les figures musicals, les notes de l'escala, l'escala cromàtica i la flauta de bec, els principals acords de la guitarra.
  3. LA COL.LECCIÓ DE CANTS. Un total de 41 cants a una o més veus, amb acompanyament instrumental i una fitxa tècnica. És una col.lecció que representa  totes les èpoques estètiques, tots els estils populars i les principals llengües europees.
  4. FITXES PER A LES AUDICIONS. Temes cèlebres de la música. Amplia el contingut de la cassette "Temes cèlebres de la música". 20 fitxes referents a les audicons. Fitxa model per comentar concerts en directe. Fitxa model per omplir el contingut de les èpoques estètiques.
Tot i que les quatre parts esmentades formen part d'un conjunt unitari, també es poden treballar de forma independent.
El llibre s'acompanya amb dues cassettes. Una conté 20 temes cèlebres de la música, a partir del barroc. L'altra, les 41 cançons impreses en el llibre.
Els centres públics i privats que tinguin aquest llibre rebran una GUIA PEDAGÒGICA.
e-mail: csotelo@pie.xtec.es