Proposta didàctica. Poema

 

 

 

 

 

 

 

La poesia és un recurs que es pot utilitzar per aprendre continguts sobre la guerra.

Què hem sentit al treballar el poema?

Com ens imaginem la relació del pare i el fill?

Com ens sentiríem si haguéssim de deixar-ho tot i fugir ara mateix?

 

 

 

Homenatge al meu pare

El teu combat sense fi mossegat per tortures, segueix encara avui.

Algun dia, amic, arribarà l’esforç, l’esforç del teu combat serà la pluja roja que du la llibertat. 

Algun dia veuràs els obrers a les fàbriques amb la vida a les mans.

Quan acabi el combat la teva gran bondat es quedarà tranquil·la a jeure en un sofà, i aquelles mans cansades, i aquells ulls afamats també descansaran.

Aquella pluja roja algun dia caurà, i creixeran cançons de la terra més erma, i callaran canons, i s’obriran presons.

Algun dia, amic meu, deixaràs la cartera, deixaràs la drecera que fa temps vas triar, car hauràs arribat, car aquell teu combat haurà fructificat... 

De la terra més erma naixeran les cançons, i portes i balcons clamaran llibertat; llibertat que tu estimes com el vostre combat, i avui, amic, i avui, pare, he sentit un cop més el desig d’abraçar-te aquí, pare, a casa teva.

I jo que sóc covard, he escrit amb carbons, el cor ple d’il·lusions: Amnistia!


Sergi. Febrer 1976
Teresa Pàmies. “Amor Clandestí”.Pàgines 98 i 99