Aquesta webquest ha estat creada en el curs "Creació d’aplicacions a Internet: Webquest” segons els materials del curs i els suggeriments del formador .

S’adreça a alumnes de 4t d’ESO i s’insereix dins del marc curricular de l’àrea de Llengua i literatura Catalanes.

No són imprescindibles coneixements previs del tema (en tot cas en cursos anteriors els alumnes s’han familiaritzat amb temes de teoria literària - 1r cicle d’ESO - i història de la literatura fins a la Renaixença - 3r d’ESO). Sí que és adient que els alumnes tinguin alguna aproximació a les tecnologies informàtiques.

Com a resultat del seu treball de recerca, els alumnes hauran de presentar un treball escrit i posteriorment l’hauran d’exposar a la resta de la classe.
 
Objectius
Temporalització
Espais
Recursos
Avaluació
Conclusió
 
Objectius

L’objectiu de la webquest és doble: introduir-se en aquesta important etapa de la literatura catalana i afavorir la creativitat de l’alumnat en l’elaboració del treball final tant l' escrit com a l’hora de l’exposició oral.

1. Pel que fa als continguts de literatura:

PROCEDIMENTS

  • Llegir i comprendre la informació consultada.
  • Situar la informació en el seu context històric i cultural.
  • Seleccionar la informació per a l’elaboració del treball.
  • Produir el text definitiu (esborrany i redacció final)

FETS I CONCEPTES

  • La literatura modernista (cronologia, òrgans de difusió, tendències)
  • Autors representatius: Joan Maragall, Víctor Català i Santiago Rusiñol.

ACTITUDS

  • Interès per la lectura.
  • Gust per la literatura.
  • Actitud crítica per a la selecció de la informació.
  • Col·laboració amb el grup de treball.

2. Pel que fa les competències TIC.

  • Navegar per Internet.
  • Capturar imatges.
  • Utilitzar el processador de textos.
Temporització

Podem preveure nou sessions. Tenint en compte que a 4t d’ESO fem tres hores de classe setmanals, hi dedicaríem al tema tres setmanes, però les podem intercalar amb d’altres continguts curriculars si ho trobem adient.

  • Una primera hora és de preparació prèvia ( explicació teòrica per part del professor com a introducció al tema i per a deixar ben clars els objectius i els procediments d’avaluació)
  • Una hora per a la confecció dels grups i la distribució de la feina entre els diferents membres del grup
  • Dues hores que es dedicaran a la recerca.
  • Dues hores d’elaboració personal de la part de treball assignada a cada membre de l’equip.
  • Dues hores per a la posada en comú dels continguts escrits, revisió, debat i preparació de l’exposició.
  • Una hora per a la comunicació oral.
Espais

Aula d’informàtica i aula de treball. Per a l’exposició potser cal un espai on es pugui utilitzar un canó de llum.
Recursos

Un ordinador per grup.

Connexió a la xarxa.
Avaluació

Per part del professor, avaluació individual de cada un dels membres del grup tant de la part escrita com de la part oral, segons la pauta d’avaluació.

Per part de cada un dels alumnes, autoavaluació també segons la pauta.

Abans de començar a treballar és recomanable que visitin l’aplicatiu Avaluació.

Conclusió

Aquesta activitat no només proporcionarà als alumnes coneixements literaris sobre l’etapa estudiada sinó que també és una bona eina per a la incorporació de les noves tecnologies a l’aula, així com és un mitjà per a la col·laboració amb els companys per tal d’aconseguir un treball creatiu.

Si voleu fer qualsevol suggeriment, no dubteu a posar-vos en contacte amb mi a l'adreça electrònica (ctorrijo@xtec.cat)