Itinerari 1

Temps aproximat: 1 hora 50 minuts

Dificultat: baixa

Altitud màxima: 310 m

Nivells educatius: cicle mitjà i superior

Punt

horari

0h00' Deixem el cotxe a la zona de la Urbanització Mas den Gual del Vendrell.

Sortida des del capdamunt del C/ Roquetes del Vendrell on trobem un pal indicador que ens assenyala el PR C16 (direcció Albinyana). Baixem el camí asfaltat fins el llit del torrent Culleré i travessem l'autopista per sota. Seguim la pista asfaltada.

0h03' Cruilla. Ens trobem una pista transversal asfaltada. L'agafem cap a la dreta. Veiem les vies de l'AVE que creuem.

0h05' Deixem la pista principal que marxa cap a la dreta i agafem la de l'esquerra, que també és asfaltada.

0h08' Deixem un camí particular a l'esquerra. Passem a la vora d'algunes cases.

0h10' El camí deixa de ser asfaltat. Al cap d'un moment el camí es bifurca en dos. Nosaltres agafem el de la dreta. Està marcat.

El camí passa entre marges i conreus d'ametllers, garrofers i oliveres.

0h13' Deixem el camí que se'n va a la dreta i agafem el de l'esquerra. Està marcat.

0h16' Se'ns ajunta un camí per la dreta. Seguim rectes cap a la proper pal indicador que ja veiem. El camí és una mica pedregós.

0h17' Cruilla. Trobem dues indicacions. La de la dreta ens assenyala el Camí del fondo del Galet i la de l'esquerra ens indica el Camí del Bassa. Prenem aquest darrer. L'altre l'utilitzarem per a la tornada.

0h20' Mas del Manso. Està en runes. A l'esquerra hi ha un pou o cisterna. Seguim pel camí, que passa per una pineda.

0h21' Deixem un camí que se'n va a l'esquerra i seguim recte. Mes endavant deixem un corriol a la dreta. Continuem veient marques de pintura.

0h24' Sortim del bosc i passem a frec d'una bassa construïda damunt d'un rocallís. El camí continua ascendint. Al cap de poc se'ns ajunta un corriol per la dreta.

0h25' El camí augmenta de desnivell. La vegetació és de brolla mediterrània. Veiem a la nostra esquerra, dalt d'un turó, el repetidor del Vendrell.

0h26' A l'esquerra veiem una construcció de pedra seca. Seguim veient marques de pintura. El desnivell es fa més pronunciat. A la nostra esquena veiem les cases de la urbanització Nou Vendrell i més al fons la vila del Vendrell.

0h28' Travessem una pineda jove. De tant en tant veiem restes de marges i garrofers que ens indiquen que aquests bancals havien estat cultivats.

0h31' Cruilla. Som al Collet del Jan Petit. Al davant nostre veiem el barranc del Lleó i el Puig Raurell. El camí de l'esquerra ens duria al repetidor. Nosaltres agafem el de la dreta que ens durà cap al Puig del Lleó. El camí puja fort i esdevé molt pedregós.

0h39' Mirador de Santa Anneta. És una plataforma feta de terra i pedra seca on s'hi pot seure, agafar un respir en la pujada i admirar la panoràmica que s'obre davant nostre. A l'esquerra veiem en primer terme l'urbanització del Nou Vendrell i la plana del Baix Penedès, on s'hi veuen els pobles de l'Arboç i Santa Oliva. Al davant nostre veiem el repetidor en primer terme i la vila del Vendrell al fons. Es veuen també els barris marítims de Sant Salvador i Coma-ruga, i la mar Mediterrània. Damunt d'un turó veiem el poble de Sant Vicenç. A la dreta tenim tot el muntanyam de la Serra Pedregosa, el barranc del Lleó i el Puig Raurell.

0h41' Continuem ascendint, ara de forma més suau.

0h52' Cruilla. Davant nostre, al fons, es veu el Parc Aquàtic Aqualeón. Agafem el camí de la dreta cap al Puig del Lleó, està indicat amb una senyal de fusta. Passem per un indret molt pedregós, és un rascler (roca esquerdada per l'erosió)

0h56' Puig del Lleó (310 m). Punt de confluència dels municipis d'Albinyana i El Vendrell del qual és la màxima altitud. Hi podem veure una pedra de terme.

Dalt del cim hi ha una escultura metàl·lica de l'estendard del Grup Muntanyenc de la Lira Vendrellenca, que fou posat el 1999 amb motiu del seu 25è aniversari.

Des del cim se'ns obre la panoràmica cap al nord. Al fons a la dreta veiem la Serra del Montmell, davant nostre la blanca ermita de Sant Antoni i el Puig del mateix nom damunt seu. A l'esquerra, al fons, es veu la carretera d'Albinyana a Bonastre.

Seguim en direcció est, deixant l'escultura a l'esquerra. El camí avança planer i tot seguit comença un suau descens encarat cap al nord. Veiem al fons a la dreta el poble d'Albinyana. Vegetació de pins.

0h59' Sortim a un camí travesser. Veiem una senyal que indica la direcció d'on venim (el puig del Lleó). Seguim el camí cap a la dreta. Continuem el descens enmig d'una pineda. A l'esquerra tenim l'Aqualeón.

1h01' Pal indicador del Grup Muntanyenc de la Lira Vendrellenca. Seguim la direcció que assenyala el Camí del Fondo del Galet, a la dreta. El camí s'eixampla i torna a agafar direcció sud. Comencem a baixar pel Fondo del Galet.

1h03' Se'n va un corriol a l'esquerra que ens duria a Albinyana. Nosaltres seguim recte pel camí ample. Fa de mal caminar.

1h11' El camí està una mica malmès a causa d'uns forts aiguats que van tenir lloc fa alguns anys. Passem per algun tram molt malmès; hi ha molts sediments que han estat arrastrats per l'aigua.

1h15' La vegetació és cada cop més ufanosa. Hi ha força arítjol, llentiscle, margalló ...

El camí millora i esdevé menys pedregós i més planer.

1h27' Bifurcació. Deixem un camí a l'esquerra que puja i continuem pel camí principal que segueix recte.

1h28' Veiem les primeres cases de la urbanització Nou Vendrell que deixem a l'esquerra.

1h34' Cruilla. Som al punt horari 0h17' . A partir d'aquí cal seguir el mateix camí que hem seguit en el primer tram de l'excursió.

1h50' Arribada al mateix punt d'on havíem sortit.