GUIA DIDĄCTICA        

 

Aquesta webquest està pensada per alumnes de l'aula d'acollida

1. OBJECTIUS GENERALS D'AQUESTA WEBQUEST
  •     Conèixer el poble del Vendrell, especialment el referent a cultura popular i lleure infantil.
     
  •    Saber utilitzar correctament diverses fonts d'informació directa i indirecta per adquirir la informació que interessa, processant-la, interpretant-la i expressant-ne els resultats mitjancant diversos llenguatges, tot utilitzant instruments i recursos tecnològics apropiats.
  •    Tenir curiositat per ampliar coneixements.
  •     Respectar i valorar les opinions dels companys.
       

2. OBJECTIUS ESPECÍFICS D'AQUESTA WEBQUEST.

Aquesta WebQuest està pensada bàsicament per l'aula d'acollida, per facilitar i propiciar la integració dels nens i nenes nouvinguts a activitats arrelades del Vendrell
No ens hem d'oblidar de la importància del treball en grup i la cooperació.
Cada professor ha de seleccionar quins objectius es planteja segons l'experiència dels seus alumnes, segons el domini en els diferents programes...


3. ORGANITZACIÓ DELS ALUMNES, TEMPORITZACIÓ, RECURSOS I ESPAI.

Per desenvolupar aquesta WebQuest, els nois i les noies han de tenir uns coneixements mínims d'informàtica:

Crear una carpeta i saber-la ubicar.

Fer anar el processador de textos (word).

Guardar i modificar un document.

Insertar imatges a un document

Guardar les imatges a la carpeta

Fer anar un navegador. 

De totes maneres, es pot adaptar segons les necessitats, facilitant recursos (ex: una carpeta amb fotos seleccionades,...) o el que es cregui més adequat.

TEMPORITZACIÓ: 5 sessions d'uns 45 minuts de durada. A cada sessió desenvoluparem una activitat del procés. De totes maneres la temporització plantejada és flexible i es pot adaptar a les circumstàncies i necessitats de cada grup.

MATERIALS I RECURSOS:

Un ordinador per a cada grup de tres alumnes.

Connexió a Internet.

Els ordinadors haurien de tenir suficients recursos per desenvolupar amb facilitat el software comentat anteriorment i amb connexió a internet

Caldrà disposar d'un lloc per poder treballar amb paper i llapis,...

4. AVALUACIÓ.

Per tal que els alumnes puguin realitzar la tasca de manera autònoma i correcta, els facilitarem l'objectiu i/o finalitat d'aquesta activitat,  també la  manera d'avaluar-la. Seria bo de poder exposar tots els treballs realitzats a la classe i fer-ne una valoració en conjunt per tal de poder-nos adonar de quines coses es poden millorar i no sols de la varietat de solucions que hi ha.

En qualsevol treball amb alumnes podem avaluar moltíssimes coses... conceptes, procediments, desenvolupament de les estratègies de cerca, producte final, la construcció del coneixement...

Cal tenir en compte quins eren els coneixements previs dels alumnes i quins han estat els resultats obtinguts.