Funcions del coordinador o coordinadora del centre en llengua, interculturalitat i cohesió social:

Per tal de potenciar l’aplicació pràctica del Projecte Lingüístic de centre i coordinar-lo amb el pla d’acollida i d’integració de l’alumnat nouvingut, que anualment es concretarà en la programació general, es considera prioritari el nomenament del coordinador/a lingüístic/a, que, en els centres que escolaritzen alumnat nouvingut, s’encarregarà també de l’educació intercultural i de la cohesió social. Les tasques que ha de desenvolupar són les següents:

. Assessorar l’equip directiu en l’elaboració o en l’actualització del Projecte Lingüístic i del pla d’acollida i d’integració.

· Coordinar les actuacions curriculars i no curriculars de caire lingüístic i intercultural que el centre realitza per facilitar l’acollida de l’alumnat nouvingut.

· Assessorar l'equip directiu en la programació de les actuacions de la programació general del centre que concreten el Projecte Lingüístic i el pla d’acollida i d’integració.

· Coordinar les activitats, incloses en la programació general, que promouen l’ús de la llengua catalana, i el respecte i la valoració de la diversitat lingüística i cultural.

· Coordinar-se amb els assessors de llengua, interculturalitat i cohesió social dels Serveis territorials.

· Crear, coordinar i actualitzar un fons de documentació (metodologies, materials didàctics, TIC…) que faciliti la potenciació de l’ús de la llengua catalana, la millora de la didàctica de l’ensenyament de la llengua i dels aspectes lingüístics de les altres
àrees, l’acollida lingüística i social de l’alumnat nouvingut i l’educació intercultural.

· Assessorar l’equip directiu en l’elaboració d’un pla de formació permanent per al centre, tenint en compte la nova realitat determinada per la presència de l’alumnat nouvingut.

· Coordinar-se amb les institucions i les entitats de l’entorn per tal de treballar conjuntament en la promoció de l’ús social de la llengua i en l’acollida lingüística i social de l’alumnat nouvingut.